Otkriveno poreklo vatrene lopte koja je eksplodirala iznad Rusije (VIDEO)

Nedavno sprovedenim istraživanjem nauičnici su pokušali da reše misteriju neobičnog nebeskog tela koje je prošle godine eksplodiralo iznad finsko-ruske granice.

Otkriveno poreklo vatrene lopte koja je eksplodirala iznad Rusije (VIDEO) Foto: Profimedia

Vatrena lopta uočena je 19. aprila 2014. godine, kada se pojavila iznad poluostrva Kola nedaleko od finsko-ruske granice. Njena orbita je slična asteroidu 2014 UR116, koji će proći nedaleko od Meseca 2017. godine, navode naučnici.

Pogledajte i: Nova saznanja o meteorskom roju iznad Čeljabinska

Posmatranja kamerama koja je izvela Finska mreža za vatrene lopte, koja prati meteore i vatrene lopte na nebu, kao i snimci svedoka pomažu naučnicima da rekonstruišu kretanje ovog tela i pronađu njegove ostatke na zemlji.

Saznajte i: Čudni plavi sneg pao u Čeljabinsku i uzbunio građane

Hoze Marija Trigo-Rodrigez, istraživač Instituta za svemirske nauke u Barseloni predvodio je međunarodni tim naučnika koji je analizirao orbitu meteorita. Oni su izračunali veličinu i putanju vatrene lopte kroz Zemljinu atmosferu proučavajući njen let i konačno mesto udara. Kompjuterski model napravljen na osnovu ovih podataka korišćen je za procenjivanje orbitalne putanje ovog svemirskog kamena.

Istražite i: Oluja pretvorila dan u noć u jednom beloruskom gradu

Meteorit od 500 kilograma je običan H5 hondrit, tip kamenog meteorita koji je odgovoran za 31 odsto udara na Zemlji. Ostaci se nazivaju "Anama meteoriti" jer je meteorit pao nedaleko od reke Anama u Rusiji. Precizni detektivski radovi ukazuju da je vatrena lopta pobegla iz unutrašnje oblasti pojasa asteroida.