Otkrivena do sada nepoznata i izumrla vrsta ptica (VIDEO)

Nakon što su analizirali neverovatno očuvan skelet ptice pronađen u Argentini, naučnici su utvrdili da je reč o izumrlom predatoru tza kojeg se ranije nije znalo.

Otkrivena do sada nepoznata i izumrla vrsta ptica (VIDEO) Foto: Profimedia

Phorusrhacidae su grupa izumrlih vrhunski predatora sa ogromnim lobanjama, dugim nogama i velikim, zakrivljenim kljunovima.

Ove ptice mesožderke koje nisu mogle da lete terorisale su Južnu Ameriku do pre nekoliko miliona godina. Danas naučnici proučavaju izuzetno očuvane fosile nove vrste ovih velikih ptica koji otkrivaju do sada neviđene detalje o njihovim lovačkim sposobnostima i sluhu.

Pogledajte i: Ptice biljojedi postale mesožderi

Skoro potpuni skelet ranije nepoznate vrste Phorusrhacidae otkriven je u sedimentima pliocena na Atlantskoj litici u regionu Pampe u Argentini. Tim predvođen Federikom Degranijem sa Nacionalnog univerziteta u Kordobi analizirao je skelet od glave do pete, bukvalno.

Saznajte i: Misteriozna smrt više od dve stotine ptica u zalivu San Franciska

Ova velika ptica bila je stara bar 3.3 miliona godina, težila je 18 kilograma i imala je visinu od 1,2 metra. Nazvana je Llallawavis scagliai. "Llallawa" znači "veličanstvena" na kečua jeziku, a "avis" znači ptica. Galileo Huan Skaglia bio je direktor Opštinskog prirodnjačkog muzeja "Lorenco Skaglia" u Buenos Ajresu, gde je skelet izložen.