Prvi dokaz o vodi u tečnom stanju na Marsu?

Nova merenja Nasinog rovera "Kjuorositija" pokazala su da ispod površine Crvene planete postoji voda u tečnom stanju.

Prvi dokaz o vodi u tečnom stanju na Marsu? Foto: Profimedia

Profesor Endrju Kouts rekao je da su on i njegove kolege dosad imali dokaze i pokazatelje postojanja vode u permafrostu, a ovo je prvi dokaz da na Marsu ima i vode u tečnom stanju.

Pročitajte i: Oportjuniti konačno završio maraton na Marsu

Poslednji nalazi pokazuju da u sastavu tla Crvene planete ima dosta soli koja sprečava leđenje vode na uobičajenim temperaturama. Kada se pomeša sa kalcijum-petrohloratom, voda u tečnom stanju može da postoji i na minus 70 stepeni Celzijusa.

Iako se voda podrazumeva kao jedan od ključnih sastojaka za razvoj života, Četvrti kamen od Sunca ostaje prilično negostoljubiva planeta. Najnoviji nalazi najverovatnije neće promeniti stanovište da je život, ako je ikada bio razvijen na Marsu, nestao pre više od milijardu godina.

Saznajte: Možemo li da proizvedemo kiseonik na Marsu?

„Postoje organizmi na Zemlji – halofili, koji mogu da prežive u veoma slanoj okolini, ali ako je takođe veoma hladno i suvo, to predstavlja problem. Radijacija na Marsu ne dozvoljava da se išta razvija“, ističe Kouts.

Objašnjava da je tečna voda samo jedan od uslova za razvoj života, a da su potrebni i drugi.

Na Zemlji, globalno magnetno polje štiti atmosferu od štetne Sunčeve radijacije. Naučnici veruju da je Mars u prošlosti imao slično magnetno polje i gušću atmosferu, ali da je to polje nestalo pre oko četiri milijarde godina.

Pogledajte: Misterija Marsove izmaglice

Danas, kosmička radijacija probija najmanje metar dubine površine Marsa i ubila bi čak i najizdržljivije mikrobe na Zemlji.

Izvor: RTS