Ptice biljojedi postale mesožderi

Ornitolozi su zbunjeni slučajem ptica vegeterijanki koje su razvile do sada nezabeleženu potrebu za mesom. Do sada, ptice nisu pokazale nikakve znake da su na svoj meni uvrstile žive životinje, kao ni ljude.

Ptice biljojedi postale mesožderi Foto: Profimedia

Dugin zeleno-plavi papagaj (Trichoglossus moluccanus) je vrsta papagaja koja živi duž istočne obale Australije. Iako su postali štetočine čim su doneti u Zapadnu Australiju i na Novi Zeland, u svom rodnom regionu njihove svetle boje ih čine veoma popularnim, zbog čega nije neobično da im Australijanci ostavljaju hranu i vodu u nadi da će ih privući u svoje bašte.

Pogledajte i: Papagaj poliglota

To je ono što je jedan čovek pod imenom Bil uradio na svom imanju u Elimbahu, severno od Brizbejna. On je ostavljao semenke duginim i kraljevskim papagajima koji žive u obližnjim šumama. Međutim, osim papagaja, želeo je da privuče svrake i kukabure, koje takođe žive na tom području, pa je njima ostavljao mleveno meso.

Saznajte i: Velika bela ajkula ukrala čoveku ulov - direktno s udice

Pre oko sedam godina, Bil je primetio da šareni papagaji jedu meso namenjeno njihovim jednobojnim koleginicama.

"Prvo su se okomile na semenke, ali su potom počele da teraju druge ptice dalje od mesa, što me je iznenadilo", izjavio je Bil.

Otkrijte i: Najstariji Australijanac s veoma neobičnim hobijem

On je obavestio profesora Derila Džounsa s Univerziteta "Grifit" o ovakvom ponašanju.

"Svim životinjama su neophodni proteini i nije neobično da ga uzimaju iz koncentrisanih izvora. Čak i ptice koje jedu semenke, poput ovih, dobijale su u svojim najranijim danima insekte i larve za jelo. Ono što je zaista neobično je što one jedu mnogo proteina", objasnio je profesor Džouns.