Džinovsko "škampoliko" stvorenje bilo je najveća životinja na Zemlji (VIDEO)

Novootkriveno, dva metra dugačko, biće koje podseća na škampe nekada je bilo najveća životinja na našoj planeti, smatraju naučnici.

Džinovsko "škampoliko" stvorenje bilo je najveća životinja na Zemlji (VIDEO) Foto: YouTube

Otkriveni na jugoistoku Maroka, ovi fosili datiraju iz ordovicijuma, pre oko 443 miliona do 485 miliona godina. Oni, takođe, mogu pomoći u saznanju kako su se noge današnjih beskičmenjaka razvile.

Pogledajte i: U podvodnom groblju lemura otkriven džinovski skelet

Anomalokarididi su džinovska praistorijska morska bića i preci današnjih beskičmenjaka, koji uključuju insekte, pauke i rakove. Imali su par hvataljki i usta okružena nazubljenim pločicama. Anomalokarididi su obično predstavljani kao predatori, koji hvataju svoj plen udovima na glavi, mada su poznate i neke vrste koje su se hranile filtriranjem. Danas znamo dosta o anatomiji njihovih glava, ali ne toliko o njihovim dugim, segmentiranim telima.

Saznajte i: Zašto su nestali neandertalci?

Piter van Roj s "Jejla" i njegove kolege analizirali su novi fosil anomalokaridida koji je otkriven u donjoj Fezuata formaciji u Maroku. Ovo stvorenje je bilo dugačko više od dva metra - što je čini većom od većine artropoda ili beskičmenjaka koji su ikada živeli. Imalo je trakaste strukture na leđima koje su verovatno služile kao škrge i poput njegovih starijih rođaka iz kambrijuma imalo je izrasline na glavi koje su služile za hranjenje filtriranjem. "Velike ajkule i kitovi koji su se hranili filtriranjem nastali su u periodu velike radijacije planktona, a Aegirocassis predstavlja mnogo, mnogo stariji primer tog - očigledno sveobuhvatnog - trenda", kaže Van Roj.

Otkrijte i: Amaterski lovac na fosile otkrio kompletan skelet drevnog morskog reptila

Stvorenje je nazvano Aegirocassis benmoulae po Aegiru, nordijskom bogu mora i cassis, latinskoj reči za šlem, odnoseći se na veoma složen oklop glave.

Pogledajte šta vas očekuje u decembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.