Zašto se ove mumije pretvaraju u crnu sluz?

Mumije pripadnika civilizacije Činčoro u Čileu i Peruu preživele su više od 7.000 godina, ali su sada suočene sa novim problemom.

Zašto se ove mumije pretvaraju u crnu sluz? Foto: momiaschinchorro.cl

Pogledajte i: Roraima, teško osvojivi dragulj Venecuele

Nekoliko mumija se iznenada pretvorilo u crnu sluz, što je naučnicima iz arheološkog muzeja Univerziteta "Tarapaka" u Čileu bio znak da je vreme zatemeljno  istraživanje. Da bi shvatili kako da zaustave raspadanje, morali su najpre da otkriju šta je uzrok. Muzej je poslao uzorke kože oštećenih i neoštećenih mumija Univerzitetu "Harvard", gde su naučnici istražili mikroorganizme iz svakog uzorka.

Saznajte i: Izolovano i naoružano pleme napalo peruansko selo

Uzgajajući te organizme, oni su ih potom preneli na svinjsku kožu i izveli niz testova kako bi utvrdili uslove pod kojima mikrobi počinju da deluju. Ispostavilo se da su mikrobi s mumija postali veoma gladni pri velikoj vlažnosti - nečemu o čemu Činčoroi nisu morali da brinu, jer su živeli u ekstremno suvoj pustinji Atakami i oko nje.

Otkrijte i: Otkriveno drevno selo u centralnoj Kolumbiji

Poslednjih godina, međutim, grad Arika, gde su mumije pronađene, postao je vlažniji, verovatno usled klimatskih promena. Na sreću muzejskih mumija, bolje kontrolisanje vlažnosti vazduha oko kolekcija je relativno lako izvodljivo.

Međutim, promena klime na severu Čilea može oštetiti na stotine mumija koje su verovatno još uvek zakopane u plitkim grobovima oko Arike, bez zaštite od promenljive klime. Naučnici upozoravaju da će uskoro arheolozi koji tragaju za Činčoroima možda biti suočeni s tim da, na kraju, otkriju lepljivu sluz umesto ostataka.