Njujorku zbog pacova preti kuga?

U istraživanju koje je sprovedeno u Njujorku, naučnici su došli do zaključka da postoji ozbiljna opasnost da se stanovnioci svetske metropole zaraze bubonskom kugom.

Njujorku zbog pacova preti kuga? Foto: Shutterstock

Istraživanje je sprovedeno analizom 6.500 uzoraka buva, vaški i grinja uzetih od 133 pacova.

U Njujorku živi oko dva miliona pacova, a oni se najčešće nalaze u podzemnim železnicama, na ulicama i u kanalizaciji. Naučnici tvrde da ove štetočine mogu da prenesu bubonsku kugu ljudima. Kako svake godine čak stotinu Njujorčana ujede pacov, autori ove studije apeluju na službenike zdravstvenog sektora da prate razvoj situacije.

Da li ste čuli za igrajuću kugu?

Ovo otkriće je rezultat studije istraživača sa Univerziteta "Kornel", čiji je profesor Metju Fraj sakupio 6.500 uzoraka dobro poznatih vrsta buva, vaški i grinja sa 133 pacova. Među uzorcima se našlo pet stotina buva koje su ozloglašeni prenosioci kuge.

Pročitajte i: Povratak kuge, starog neprijatelja čovečanstva.

Bubonska kuga, poznata i kao crna smrt, odnela je između više desetina milona života tokom XIV veka. Tim istraživača posebno je usmerio pažnju na pacovske buve koje prenose zarazne bolesti na ljude. Danas, kuga je otrkivena na američkom jugozapadu, među vevericama i prerijskim psima, a svake godine se zarazi, u proseku, desetoro ljudi.

Saznajte i: Da li su naučnici pronašli uzrok razorne Justinijanove kuge?

Ovo je prvo istraživanje u vezi sa štetočinama u Njujuorku od 1920. godine, kažu naučnici. Svako može da da doprinos u suzbijanju ove alarmantne situacije tako što će redovno sklanjati otpatke hrane ili sprečavati pacove da nađu skrovišta. Nedavno je u Njujorku pronađen i trag bakterije koja se vezuje za bubonsku kugu.