Letelica "Novi horizonti" uočila Plutonov i Haronov orbitalni ples (GIF)

Nasina letelica "Novi horizonti" trenutno krstari Sunčevim sistemom brzinom od oko 50.000 kilometara na sat, a nedavno je zabeležila veličanstven prizor.

Letelica "Novi horizonti" uočila Plutonov i Haronov orbitalni ples (GIF) Foto: NASA

Do sada je prešla neverovatnu udaljenost od pet milijardi kilometara otkad je, pre skoro 10 godina, lansirana. Ideja iza 700 miliona dolara vredne misije je da se konačno naučnicima omogući posmatranje Plutona izbliza.

Zablude u koje verujete: Pluton (ni)je planeta

Iako letelica neće stići na svoju destinaciju pre jula, ona je već napravila nekoliko zamrljanih portreta ovih nebeskih tela kako bi najavila koliko će zanimljive prizore ovekovečiti. Kako bi još jednom zadovoljila ljubitelje nauke i svemira, NASA je objavila niz fotografija patuljaste planete i njenog najvećeg prirodnog satelita Harona.

Foto: NASA

Saznajte i: Pluton je planeta, ponovo...

Ovaj "film" sastoji se od kompilacije fotografija koje je letelica načinila dalekodometnim izviđačkim imidžerom (LORRI) u periodu od oko nedelju dana. Imajući u vidu da Pluton i Haron rotiraju jednom u 6,4 zemaljska dana, sastavljene fotografije omogućavaju nam da vidimo čitav dan na ovim udaljenim telima. NASA je, takođe, zumirala četiri puta više kako bi karakteristike bile lakše uočljive.