Gama zračenje bilo pogubno za brojne oblike života u svemiru?

Nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo je da su moćni izlivi zračenja mogli da unište život na velikom broju planeta. Veruju da ni Zemlja nije bila izuzetak...

Gama zračenje bilo pogubno za brojne oblike života u svemiru? Foto: National Science Foundation

Fizičari veruju da su udari gama zračenja, koji su posledica velikih eksplozija u svemiru, mogli da spreče razvoj života u čak 90 odsto galaksija.

Pogledajte i: Iks-zraci otkrivaju istoriju

Na čelu tima koji je sproveo istraživanje našao se Tsvi Piran, fizičar Hebrejskog univerziteta u Jerusalimu. S njim su sarađivale njegove kolege s Univerziteta u Barseloni.

Naime, ovako intenzivno zračenje je smrtonosno i za oblike života koji se smatraju najizdržljivijima.

Među planetama koje su na ovaj način bile ugrožene bila je i Zemlja (i to pre 500 miliona godina), pretpostavljaju naučnici, a to bi mogao biti uzrok za masovno istrebljenje živih bića.

Saznajte i: Zašto još uvek nismo našli vanzemaljce?

"Kada imamo u vidu svemir kao celinu, najbezbednije okruženje, slično onom koje imamo na Zemlji, nalazi se tek na obodima velikih galaksija, a život može da postoji u tek deset njihovih procenata", objašnjava vođa tima koji je sproveo istraživanje Tsvi Piran i dodaje da život kakav mi poznajemo može da postoji tek na obodima Mlečnog puta.