Vlasinsko jezero kao blago domaćeg ekoturizma

Juče su u Turističkoj organizaciji Srbije predstavljeni rezultati trogodišnjeg projekta “Promocija ekoturizma i zaštita životne sredine Vlasinskog jezera”. Pogledajte kratak i zanimljiv film o realizaciji ovog projekta.

Vlasinsko jezero kao blago domaćeg ekoturizma Foto: Wikimedia Commons

Projektom su obuhvaćene aktivnosti fokusirane na četiri oblasti:

1) brendiranje i promocija Vlasinskog jezera - izrada internet prezentacije www.vlasina.rs, kako bi se na jednom mestu predstavile osobenosti i turistička ponuda ovog područja; izradu novih brošura i turističkih mapa, obeležavanje 150 km pešačkih i biciklističkih staza i izradu i postavljanje 23 turistička znaka na saobraćajnim pristupima Vlasini;

2) podizanje kapaciteta učesnika u turističkom prometu lokalne zajednice - uspešna obuka gotovo stotinu učesnika iz sva tri sektora - javnog, privatnog i nevladinog – za rad na razvoju turističke destinacije, obuka iz oblasti zaštite životne sredine i upravljanja zaštićenim područjem koja je priređena i za učenike pet osnovnih škola u Jablaničkom i Pčinjskom okrugu, kao i dodela „Nagrade izuzetnosti turističke destinacije Vlasina“ najboljim projektnim idejama u konkurenciji 75 najboljih studenata turizma iz cele Srbije;

3) izgradnja turističke infrastrukture - nabavka i postavka sezonske pijace sa 10 tezgi i tri bungalova za plasman lokalnih proizvoda posetiocima jezera, izgradnja osmatračnice za posmatranje ptica, uređenje 10 mesta za odmor i postavljanje informativnih tabli; i

4) unapređenje rada službe zaštite zaštićenog područja Vlasinsko jezero - nabavka specijalnog „kvad“ vozila za ekstremne vremenske prilike, nabavka kontejnera za primarnu selekciju i efikasno upravljanje otpadom kao i obuke koje su sprovedene u partnerstvu sa timom Svetskog fonda za zaštitu prirode (WWF).

Ukupna vrednost projekta je 231.000 dolara, a sredstva za njegovu realizaciju obezbedili su Coca-Cola sistem Srbija i Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP). Tokom trajanja projekta, opština Surdulica investirala je 30.000 dolara u uređenje lokacije i pripremu dokumentacije za izradu sezonske pijace. Pomenuti su zajednički realizovali ovaj projekat s Vladom Republike Srbije.

Rezultate ovog projekta, koji je obezbedio rast turističkog prometa na Vlasinskom jezeru po godišnjoj stopi od 15%, predstavili su: Steliana Nedera,zamenica Stalne predstavnice Programa Ujedinjenih nacija za razvoj u Srbiji (UNDP), Milica Stefanović, viši rukovodilac komunikacija kompanije Coca-Cola, Dragan Micić, pomoćnik predsednika opštine Surdulica i Gordana Plamenac, direktorka Turističke organizacije Srbije.



ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
U prodaji je martovsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.