Čestitke iz kosmosa: Pogled na Božično ostrvo iz svemira (VIDEO)

Praznična atmosfera zavladala je i Nasom - naučnici su objavili fotografiju Božićnog ostrva koju je snimio satelit "Akva", a dvojica astronauta pozdravila su nas iz Međunarodne svemirske stanice.

Čestitke iz kosmosa: Pogled na Božično ostrvo iz svemira (VIDEO) Foto: NASA Goddard MODIS Rapid Response

"Akva", satelit svemirske agencije, odgovoran za praćenje voda na Zemlji u njenim mnogobrojnim formama, snimio je ostrvo Kiritimati (koje se ponekad naziva Božićno) u Tihom okeanu, 11. novembra ove godine. Božićno ostrvo je relativno sićušno, sa tričavih 388 kilometara kvadratnih i deo je Republike Kiribati.

Pogledajte i: Kako izgleda praznična atmosfera na Zemlji iz svemira?

"Božićno ostrvo je locirano 232 kilometara južno od ekvatora i 6.700 kilometara od australijskog grada Sidneja", navodi se u saopštenju Nase. "Na kiribatskom jeziku, ime 'Kiritimati' je nastalo od engleske reči 'Christmas'."

Fotografija Božićnog ostrva nije jedini način na koji NASA podgreva prazničnu atmosferu. Zemljani mogu da pošalju posebne novogodišnje pozdrave astronautima na Međunarodnoj svemirskoj stanici putem Tvitera, preko zvaničnog sajta Nase. Nasini astronauti Beri "Buč" Vilmor i Teri Virc trenutno obojica rade i žive na svemirskoj stanici.

Saznajte i: Dobrodošli na svemirsku stanicu

Njih dvojica su takođe poslali božićne i novogodišnje pozdrave svima koji su još uvek na planeti u posebnom prazničnom video-snimku.

"Velika je čast i veoma je zabavno slaviti Božić ovde gore", kaže Virc i dodaje: "Ovo će sigurno biti Božić koji ćemo dobro zapamtiti, budući da imamo priliku da vidimo predivnu Zemlju. Nadam se da će i vama ovo biti Božić za pamćenje. Zabavite se sa porodicom, uživajte u danu i srećan Božić."

Evropska svemirska agencija (ESA) takoće spušta svemir na Zemlju za praznike. Svako ko ima internet može da pošalje prazničnu čestitku sa temom kosmosa putem imejla onima koje vole širom planete.