Afrički vrhovi gube svoje ledene kape

Uprkos tome što Crni kontinent nije deo sveta koji bi nas lako asocirao na sneg, u Africi ima veličanstvenih planina čiji su vrhovi okovani ledom. Ipak, on sve brže nestaje...

Afrički vrhovi gube svoje ledene kape Foto: Shutterstock

Tri afričke planine imaju na svojim vrhovima ledene kape - Kilimandžaro u Tanzaniji (5.895 metara), Kenija u Keniji (5.199 metara) i Ruvenzori između GUgande i DR Kongo (5.109 metara). Ipak, snega i leda je na njima sve manje - od 1900. godine, Afrika je izgubila 80 odsto glečera, a naučnici veruju da će do 2030. godine afrički ledeni vrhovi u potpunosti ostati bez snega i leda.

Pročitajte i: Globalno zagrevanje od 1880. do 2014.

Najpoznatija među ovim planinama je Kilimandžaro, a količina snega i leda na njoj varira tokom godine, u zavisnosti od količine zračenja, padavina i drugih klimatskih faktora. Naučnici  objašnjavaju da je Kilimandžaro izgubio 82 procenta leda od prvog merenja izvedenog 1912. godine.

Ruvenzori i Kenija ne zaostaju za Kilimandžarom, a poseban problem predstavlja otapanje na Ruvenzoriju jer je on značajan izvor vode za reku Nil, pa iščezavanje snega i leda na njemu može dovesti u opasnost za desetine biljnih i životinjskih vrsta.

Pogledajte i: Globalno zagrevanje: Ko je kriv?

Nestajanje afričkih glečera jedan je od najvećih dokaza snažnih klimatskih promena i njihove potvrđuje efekte na prirodu.