Neobičan oblik na Marsu

Marsov izviđački orbiter NASA načinio je fotografiju na kojoj se vidi čudna formacija na tlu Crvene planete koja neodoljivo podseća na - sveže ispečenu pitu.

Neobičan oblik na Marsu Foto: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona

Misteriozna kružna odlika na Marsu, koju je uhvadila HiRISE kamera na Marsovom izviđačkom orbiteru (MRO), nalazi se u "Atabaska" regionu nedaleko od marsovskog ekvatora i ima prečnik od 2 kilometara. Deluje poput ostrva u moru relativno uglačane lave i verovatno ima vulkansko poreklo.

Saznajte i: Šta je rover Kjuriositi „otkrio“ na Marsu?

"Možda je lava zašla ispod ove izbočine i pogurala je odozdo. Deluje kao da nedostaje materijal na izbočini, tako da je moguće da je na njoj postojala značajna količina leda, pre nego što ju je oterala vrelina lave.", stoji u opisu slike NASA.

"Postoje brojne slične odlike u ovom regionu koji nastavlja da iznenađuje naučnike. Nadamo se da će bliža ispitivnaja ove HiRISE fotografije i drugih pružiti neke odgovore vezane za njegov nastanak."

Pročitajte i: Nema kostiju na Marsu

Vulkanizam je eonima igrao glavnu ulogu u oblikovanju površine Marsa i neki naučnici smatraju da je planeta još uvek vulkanološki aktivna. Mars je domaćin nekim od najvećih vulkana u našem Sunčevom sistemu; a najveći - planina Olimp - uzdiže se 26 kilometara u visinu. Planina je čak tri puta viša od najvišeg vrha na Zemlji - Mont Everesta.

U prodaji je februarsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.