Otkrivena nova vrsta ptice

Tim predvođen naučnicima sa Univerziteta Prinston, Državnog univerziteta u Mičigenu i indonežanskog Instituta za nauku potvrdili su otkriće nove vrste ptice nakon više od 15 godina od kada je ova neuhvatljiva životinja prvi put viđena na indonežanskom ostrvu Sulavesi.

Otkrivena nova vrsta ptice Foto: Teo Nam Siang

Sulavežanska prugasta muholovka (Muscicapa sodhii), čije je otkriće potvrđeno 15 godina nakon prvog susreta na Indoneziji, jedinstvena je po svom išaranom vratu i kratkim krilima. Otkrivena je u pošumljenim nizijama Sulavesija. Naučnici su novu vrstu obeležili različitom od drugih muholovki zbog perja, strukture tela, cvrkuta i gena, dokazujući novu vrstu. Zato što je ptica preživela u regionu koji je pogođen plantažama kakaoa, vrsta trenutno nije ugrožena.

Upoznajte rajske ptice!

"Imajući u vidu da je 98 odsto svetske populacije ptica opisano, pronalaženje nove vrste je zaista retko", rekao je Berton Haris, sa Univerziteta Prinston i dodao: "Uprkos tome što je svetski značajno mesto za ptice, Sulavesi je još uvek nedovoljno proučeno ostrvo od strane ornitologa."

Nova vrsta koju su otkrili Haris i njegove kolege čekala je naučnu potvrdu od 1997. godine, kada je ptica prvobitno uočena na ivici šume. U to vreme, verovalo se da je u pitanju bila migratorna sivo-prugasta muholovka (Muscicapa griseisticta).

Pomoću Društva National Geographic, Haris i neke njegove kolege putovali su u Centralni Sulavesi 2011. i 2012. godine kako bi nastavili istraživanje misteriozne životinje. Nakon nekoliko nedelja kampovanja blizu grada Baku Bakulua, naučnici su konačno otkrili pticu na leto 2012. godine.

Pogledajte i: Letite kao najbrža ptica na svetu (VIDEO)

Potpuni pregled ptica - mera, gena, perja i cvrkuta - otkrio je da u poređenju sa sličnim muholovkama imaju kraća krila, kukastiji kljun i kraći rep. Perje im je takođe jedinstveno, budući da imaju bleđe lice i šareniji vrat. DNK nove vrste pokazuje da je samo u daljem srodstvu sa sivo-prugastim muholovkama i da je bliža tajlandskoj populaciji azijskih braon muholovki (M. dauurica siamensis).

Cvrkut nove ptice je sličniji drugoj azijskoj vrsti, proizvodeći zvižduke, cvrkute i ćurlike, ali je nešto viši u odnosu na nju. Pem Rasmusen sa Državnog univerziteta u Mičigednu rekla je da su imali sreće što su zabeležili prvi poznati snimak pevanja ove ptice.

Pogledajte i: Iza objektiva - ptice u kavezu

Iako novoj vrsti nije potrebna netaknuta prašuma da bi preživela, deluje zavisna od visokog šumskog drveća koje obaraju farmeri. "U ovom trenutku, vrsta nije ugrožena, međutim to bi mogli da se promeni ukoliko se poljoprivreda intenzivira u ovom području.", rekla je Rasmusenova.