Koliko buba pojedemo godišnje?

Iako ima pojedinaca koji uživaju u jelovniku sačinjenog od insekata, više je onih koji nikada namerno ne bi pojeli bubu. Ipak, prosečna osoba godišnje unese neočekivanu količinu insekata, sudeći po američkoj Administraciji za ishranu i lekove.

Koliko buba pojedemo godišnje? Foto: Profimedia

Kako prenose američki mediji, oni koji slučajno u svoj organizam unesu insekte čine to putem svežeg voća i povrća i prerađene hrane, ali je ovaj drugi slučaj, začujuće, češći.

Pogledajte i: Najveći vodeni insekt na svetu otkriven u Kini

Američka Administracija za ishranu i lekove objavila je precizne podatke o tome koliko se insekata može naći u određenim namirnicama, odnosno koliko američki zakoni dopuštaju.

Kontrolisanje buba hemijskom olovkom (VIDEO)

Tako se u saopštenju ove institucije navodi da se u 226 mililitara soka od pomorandže može naći pet voćnih mušica, kao i da sto grama zamrznutog spanaća sadrži i 50 lisnih vaši, grinja, pepelnica ili larvi gusenice.

Pogledajte i: Pod tepihom insekata

Ipak, ovo često nije razlog za brigu. Kako stručnjaci objašnjavaju, veliki broj insekata je prepun hranljivih materija. Postoji čak hiljadu i po jestivih vrsta insekata, a one su deo svakodnevne ishrane  tri hiljade etničih grupa.

Naročito se hranljivim obrokom smatraju gusenice, koje na 100 grama težine imaju 53 grama proteina, kao i mnoštvo zaliha gvožđa,  vitamina B1 i B3 – što je daleko više nego, recimo, u slučaju riba, kako ističe Organizacija za hranu i agrikulturu pri Ujedinjenim nacijama.

Saznajte i: Zašto ne postoje čudovišno veliki insekti i pauci?