Najnovije jezero lave pojavilo se u Africi

Praćeno vatrenim gejzirima lave i oblacima otrovnog gasa, novo jezero lave pojavilo se na vrhu jednog od najaktivnijih afričkih vulkana prvi put nakon 75 godina.

Najnovije jezero lave pojavilo se u Africi Foto: Benoit Smets

Jezero lave na vulkanu Njamuragira u Demokratskoj Republici Kongo krčka se duboko unutar kratera Nort Pit. Iako se bućkajuća lava javlja i nestaje, naučnici veruju da će vulkan vremenom stvoriti dugoročno jezero lave.

Trenutno, "to je veoma malo, kipuće jezero lave", rekao je vulkanolog Benoi Smets iz Evropskog centra za geodinamiku i seizmologiju u Luksemburgu. "Ono se javlja i nestaje, ali ukoliko se trenutne aktivnosti nastave, očekujemo da ćemo imati jezero lave kakvo ima obližnji vulkan Njiragongo za par godina ili decenija."

Oba vulkana su deo vulkanskog lanca Virunga na Istočnoafričkom rasedu nedaleko od jezera Kivu i granice DR Kongoa sa Ruandom. Ti vulkani su među retkima na Zemlji koji su održali jezera lave nekoliko decenija. Njamuragirino poslednje istopljeno jezero ispraznilo se 1938. godine na spektakularan način, otičući niz vrh 30 kilometara do jezera Kivu.

Novo jezero lave je na dnu 500 metara visokog kratera koji je ostao nakon tog isticanja.