Prvi odštampani 3D objekat u svemiru (VIDEO)

Trodimenzionalni štampač na Međunarodnoj svemirskoj stanici odštampao je prvi trodimenzionalni objekat u svemiru, utirući put budućim dugotrajnim svemirskim ekspedicijama.

Prvi odštampani 3D objekat u svemiru (VIDEO) Foto: NASA

"Prva štampa je inicijalni korak napred koji će omogućiti postojanje radionice daleko od Zemlje.", rekao je menadžer projekta Niki Verkhajzer i dodao: "Svemirska stanica je jedina laboratorija gde u potpunosti možemo testirati ovu tehnologiju u svemiru."

Posetite kuću izgrađenu pomoću 3D štampača (VIDEO)

NASA-in astronaut Beri "Buč" Vilmor, komandant Ekspedicije 42 na Međunarodnoj svemirskoj stanici, instalirao je novi štampač 17. novembra i izvršio je prvo testiranje štampe. Na osnovu rezultata testiranja, tim na tlu je poslao komande za podešavanje štampača i drugo testiranje je obavljeno 20. novembra. Testovi su potvrdili da je štampač spreman za proizvodne operacije.

Dana 24. novembra, zemaljska kontrola je poslala štampaču komandu da napravi prvi odštampani deo: prednju ploču ekstruderovog odlivka. To je pokazalo da štampač može da pravi rezervne delove. 3D štampač koristi proces koji je ranije bio poznat kao aditivna manufaktura koja zagreva plastično punjenje sa relativno niskom temperaturom i izvlači ga sloj po sloj, gradeći deo koji je definisan fajlom koji je poslat mašini.

Pogledajte i neverovatan pogled na Međunarodnu svemirsku stanicu

U jutarnjim časovima, 25. novembra, Vilmor je uklonio deo sa štampača i pregledao ga. Deo koji prijanja na paletu je bio jači nego što je bilo očekivano, što znači da je vezivanje slojeva drugačije u mikrogravitaciji, što je pitanje koje će tim ispitati u budućnosti. Vilmor je postavio novu paletu, a tim sa zemlje je poslao komandu za fino podešavanje štampača, koji je potom odštampao treći kalibracioni kupon. Kada Vilmor ukloni kupon, komanda na tlu će moći da izda naredbu za pravljenje drugog objekta. Pre svake štampe, tim pravi precizna podešavanja, a rezultati prvog štampanja doprinose boljem razumevanju parametara koji se koriste prilikom 3D štampanja na svemirskoj stanici.