Transsibirska železnica odlazi u istoriju

Narodna Republika Kina pokrenula je najdužu železničku trasu na svetu. Teretni voz od 82 vagona će za 21 dan preći skoro 10.000 kilometara i proći kroz šest država između Kine i Španije.

Transsibirska železnica odlazi u istoriju Foto: PDChina

Nazvan Jusinu, voz je napustio Jivu, industrijski centar koji se nalazi na manje od 300 kilometara južno od Šangaja, u utorak i očekuje se da će stići do Madrida u decembru, nakon što preko prođe kroz Kazahstan, Rusiju, Belorusiju, Poljsku, Nemačku i Francusku.

Nova trasa je za oko 700 kilometara duža od čuvene trase Moskva-Vladivostok. Međutim, za razliku od ruske linije, dobra na Jusinu će morati da budu prebačena na različite vagone tri puta u toku putovanja zbog ograničenja merenja vagona u različitim državama.

Kina je nestrpljiva da poveže Jivu, najveću pijacu za prodaju na veliko za manje potrošače, sa Evropom putem železnice. Prema rečima Evropske komisije, Kina je najveći uvoznik u Evropsku uniju. Dva entiteta trenutno razmenjuju preko milijardu dolara dnevno.

Kina naglašava da će nova trasa smanjiti zavisnost od morskog i avio-transporta. Poslodavci u Jivuu su takođe pozdravili trasu, rečima da je brža od morskog transporta i daleko jeftinija od vazdušnog.

Testiranje trase, koje je obavljeno na početku godine, započeto u Jivu i okončano u Centralnoj Aziji, navodno je donelo dodatni podsticaj od 39 miliona dolara izvoznoj vrednosti priobalnih regiona.

Kineski predsednik Ksi Đinping je bio optimističan kada je u pitanju budućnost kinesko-evropske veze putem železnice, nakon susreta sa španskim premijerom Marijanom Rahojem u Pekingu početkom jeseni.

"Kina gleda napred ka Zapadnom proaktivnom učešću u izgradnji i funkcionisanju Jivu-Madrid linije koja će pomoći da se dodatno podstakne bolja saradnja između Kine i Španije.", naveo je Đinping.

Drugi su, međutim, zabrinuti oko potencijalnih operativnih troškova transporta, među kojima neki traže vladine subvencije. Trenutno su, operativni troškovi Jivu-Madrid linije za oko 20 odsto veći od morskog transporta.

Huang Kvifan, gradonačelnik Čungkinga, glavnog industrijskog centra na jugozapadu Kine koji služi kao početna stanica Čungking-Duizburg linije, dela rastućeg "Novog puta svile", veruje da neće biti profita osim ukoliko cene transporta po kilometru ne padnu.

"Ukoliko cene ostanu visoke, vlada treba da subvencioniše." rekao je Huang. U međuvremenu, vlasti tvrde da će cene pasti čim se vrednosti izvoza i uvoza budu povećale.



bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...