Pratite uživo sletanje letelice na kometu (VIDEO)

Rano jutros, svemirska letelica File odvojila se od Rozeta orbitera i sada se nalazi na putu ka kometi 67P/Čurimov-Gerasimenko. Sletanje zakazano u 18:02 CET , a ceo proces u Evropskoj svemirskoj agenciji možete pratiti uživo i na našem sajtu.

Pratite uživo sletanje letelice na kometu (VIDEO) Foto: ESA/ATG medialab

Evropska svemirska agencija potvrdila je da se u 10 časova i 3 minuta svemirska proba File odvojila od Rozete. Radio signalima sa Rozete je potrebno 28 minuta i 20 sekundi da stignu do Zemlje, tako da se odvajanje zapravo dogodilo u svemiru u 9:35 CET.

Prvi signal sa Filea očekuje se dva sata nakon odvajanja, kada lender uspostavi komunikacijsku vezu sa Rozetom. File nema mogućnost da direktno šalje podatke na Zemlju, već sve ide preko Rozete. Jednom kada veza bude uspostavljena, lender će preko Rozete odašiljati podatke o svom statusu, kao i prve naučne podatke. Među njima će se naći i slike koje je orbiter načinio nakon odvajanja.

Spuštanje na površinu komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko će trajati oko sedam sati, tokom kojih će lender proučiti okruženje oko komete. On će takođe fotografisati finalne trenutke sletanja.

Potvrda o uspešnom sletanju očekuje se sat vremena nakon istog, oko 18:02, a prve slike sa površine se očekuju oko dva sata kasnije.