Otrkivena trostruka crna rupa

Po prvi puta u istoriji, astronomi su primetili trostruku crnu rupu, koja se nalazi u galaksiji udaljenoj četri miliona svetlosnih godina od Zemlje.

Otrkivena trostruka crna rupa Foto: NASA

Astronomi su zaključili i da ova pojava iznenađujuće česta, šta više naučnici su došli do zaključka da gotovo svaka glaksija kao što je naš Mlečni put ima veliku crnu rupu u svom jezgru. Ove čudovišne pojave imaju jednaku masu kao milioni, možda čak i bilioni zvezda.

Međutim, nova istraživanja, pak navode da svaka mnoge galaksije imaju ne samo jednu nego dve ili više crnih rupa u svom centru. Ove crne rupe kruže jedna oko drugih u "prisnom gravitacionom plesu", koji će na kraju dovesti do spajanja ovih crnih rupa u nešto još veće.

Posmatranje ovih spajanja pružiće uvid u ponašanje gravitacije kada se dovede do svog maksimuma, navode astronomi, upravo kao kod spomenute tri velike crne rupe.

Sve tri crne rupe okreću se jedna oko druge brzinom koja je 300 puta veća od brzine zvuka, rekao je Roger Deane, vodeći autor istraživanja. Ovaj jedinstven svemirski fenomen nazvan je SDSS J150243.09111557.3. Naučnici očekuju slična otkrića u budućnosti.