Tanja Žigić, Nestlé: Priroda ne može da čeka, naša dužnost je da je sačuvamo

Tanja Žigić je na čelu srpske Nestlé fabrike, u Surčinu, pogona koji već deceniju ulaže u smanjivanje uticaja na životnu sredinu.

Tanja Žigić, Nestlé: Priroda ne može da čeka, naša dužnost je da je sačuvamo Foto: Promo

1. Kompanija Nestle predstavila je ambiciozni plan da do 2050. godine dostigne nultu emisiju gasova s efektom staklene bašte. Kakvi su izazovi u ostvarivanju tog plana?

Najveći izazov bilo je utvrđivanje najboljeg pristupa rešavanju ovog problema. Pronašli smo ga u optimizaciji u logistici, reciklabilnim pakovanjima, kao i u prelasku na sastojke koji ne podstiču emisiju ugljen-dioksida. Do sada smo uspeli da 87% naše ukupne ambalaže i 66% plastične ambalaže učinimo reciklabilnim. Predstavili smo i novi koncept regenerativne poljoprivrede - u saradnji sa 500.000 poljoprivrednika i 150.000 potrošača značajno ćemo smanjiti emisije koje doprinose klimatskim promenama. Tokom naredne decenije globalno je planirana i sadnja 20 miliona drveća svake godine u područjima odakle Nestlé nabavlja svoje sastojke.

2. Fabrika Nestle u Surčinu ostvarila je velike planove u zaštiti životne sredine. Može li se napraviti komparativna analiza rezultata u odnosu na 2011. godinu?

Od 2011. godine, Nestlé kontinuirano unapređuje svoje proizvodne procese, zarad odgovornijeg pristupa prema životnoj okolini. Naša fabrika u Surčinu je 2019. godine postala prva u Srbiji koja je postigla ambiciozni "Zero Waste to Landfill" cilj, odnosno prestala je da odlaže otpad na deponije. Lokalno najveća investicija od 1,2 miliona evra je najmodernije postrojenje za preradu otpadnih voda, zahvaljujući kom smo samo u 2020. godini uspeli da prečistimo 24.000 kubnih metara vode i učinimo je čistom i bezbednom za korišćenje.

3. Kompanija Nestle pridružila se inicijativi "Žuti okvir 2021". Kako procenjujete naš zajednički uticaj na javnost po pitanju očuvanja životne sredine?

Saradnja različitih institucija koje imaju kapacitet da pozitivno utiču na društvo je krucijalna. Cilj nam je da podstaknemo pojedince i druge kompanije da se priključe rešavanju najvećih globalnih izazova, poput klimatskih promena, a uz snažne partnere naš uticaj je veći, a samim tim i rezultati. Da smo u ovoj misiji uspešni dokazuje naša kampanja #nestlecuvaprirodu koja je postigla zapažene rezultate među mladima, učeći ih ne samo da se odgovorno ponašaju prema prirodi, već da se i međusobno motivišu kako bi nastavili sa ekološkim navikama. Ponosna sam da je Nestlé deo ove inicijative i verujemo da ćemo zajedničkim radom videti još bolje rezultate kada je u pitanju ekološka svest naših građana.



ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
U prodaji je junsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.