Hijene komuniciraju uz pomoć bakterija

Hijene se međusobno sporazumevaju mirisnim porukama, a u slanju takvih poruka značajnu ulogu imaju bakterije, pokazuje najnovije israživanje objavljeno u Zborniku Američke akademije nauka.

Hijene komuniciraju uz pomoć bakterija Fotografija: Solent News / Splash News

Poznato je da hijene za sobom ostavljaju mirise koje samo druge hijene znaju da protumače. Ipak, dugo se nije znalo kakvu ulogu u tom sporazumevanju imaju bakterije koje žive u simbiozi sa ovim životinjama.

“Mirisi su kao vizit karte, a bakterije su poput mastila kojima je poruka ispisana. Bez mastila kartica bi bila prazna i neinformativna.” Na ovaj način ulogu bakterija slikovito opisuje vođa projekta i profesor Univerziteta u Mičigenu, Kevin Tis.

Precizinije, mirisi koje hijene ostavljaju se razlikuju u zavisnosti od njihovog pola, starosti, reproduktivnog stanja. Naučnici smatraju da su ove razlike u mirisima posledica bakterija sa kojima jedinka živi. Dakle, mirisne žlezde svake hijene su naseljene različitom kombinacijom bakterija, koja je posledica karakteristika same životinje.

Inače, do novih nalaza naučnici su došli tako što su ukrstili nalaze mikrobioloških analiza i analiza mirisa, objašnjava Tis.
U sledećoj fazi istraživači će pokušati da kontrolišu bakterije koje učestvuju u komunikaciji i da na taj način provere da li se u takvim okolnostima mirisi menjaju na predvidljiv način. Takođe, Tis najavljuje slična istraživanja na pticama.