Klimatske promene jedan su od najvećih izazova današnjice, kako za prirodu, tako i za uspešno poslovanje. Rešavanje ovog gorućeg pitanja zahteva angažovanje čitavog društva, pa kompanija Nestlé, kao najveći svetski proizvođač hrane i pića, svojim uticajem, znanjem i resursima inspiriše i ostale na zajedničku akciju.
Ambiciozni plan kompanije je da na globalnom nivou prepolovi količinu emisije štetnih gasova do 2030. godine, a da do 2050. godine postigne nultu emisiju gasova s efektom staklene bašte u proizvodnim procesima. Nestlé svojim primerom predvodi ovaj proces, podstičući Vlade, vladine organizacije, kompanije i pojedince da preduzmu konkretne korake i pomognu u očuvanju prirode.
Kako izbeći klimatsku katastrofu? Pet izazova koja moramo da rešimo
: U svojoj novoj knjizi: Kako izbeći klimatsku katastrofu, Bil Gejts je identifikovao pet najvažnijih izazova koje čovečanstvo treba da reši kako bi zaustavilo klimatske promene.
pročitajte članak
11 načina da se smanji zagađenje vode
: Kada bi svako od nas vodio računa o životnoj sredini i vodenim površinama, sigurni smo da bi zagađenje bilo na nižem stepenu nego sada. Evo koje sitnice možete da uradite i smanjite zagađenje vode.
pročitajte članak
Uz globalne planove i aktivnosti, kompanija Nestlé posvećeno radi na podizanju svesti o značaju očuvanja životne sredine i na lokalnom nivou.
Da li ste znali da se, pored Nestlé fabrike u Sofiji, jedina njihova fabrika u regionu nalazi upravo u Surčinu?
Ovaj svetski gigant poznat, najpre, po kafi i čokoladicama, smatra da je voda najvažniji prirodni resurs, koji je neophodan za poslovanje, ali pre svega za poboljšanje kvaliteta života. Polazeći od toga, Nestlé primenjuje stroga pravila i procedure u postupanju prema vodi širom sveta i u Srbiji.
Kao deo Nestlé operativnog sistema, fabrika u Surčinu takođe prati postavljene standarde i odgovoran odnos prema životnoj sredini. Postojećim ulaganjima u infrastrukturu i proizvodne procese postignuti su značajni rezultati u smanjenju potrošnje najbitnijih faktora u proizvodnji. Podaci govore da je na godišnjem nivou emislija ugljen-dioksida smanjena za 56 tona.
Jedna od najvećih investicija kompanije odnosi se na savremeni sistem za prećišćavanje otpadnih voda. To ulaganje omogućilo je da se potrošnja vode smanji za 50.000 kubnih metara godišnje, što odgovara zapremini 20 olimpijskih bazena. Uz očuvanje vodnih resursa, sistem za separaciju otpada u fabrici omogućio je smanjenje količine komunalnog otpada za čak 80 odsto, a saradnja je uspostavljena sa više od deset reciklažnih postrojenja u Srbiji.
Tako je fabrika Nestlé u Surčinu postala prvi pogon u Srbiji koji je ostvario nulti negativan uticaj na životnu sredinu kada je reč o odlaganju otpada.
Očuvanje količine i kvaliteta vode nije samo ekološki izazov, već i izazov koji se odnosi na ekonomsku, političku, socijalnu, kulturnu, pa i emotivnu sferu. Za Nestlé, voda je ključni prioritet. Kako bi se osiguralo kvalitetno, dugoročno i adekvatno snabdevanje vodom, kompanija se zalaže za održivu upotrebu vode i neprekidno radi na boljem upravljanju vodnim resursima.
U skladu sa svojim internim smernicama za korišćenje vode, Nestlé ulaže značajne resurse u istraživanje i razvoj na polju održivosti vode, sarađuje sa relevantnim institucijama na tom polju i pri svakoj interakciji sa lokalnim površinama vode radi u skladu sa važećim zakonima.
Na globalnom nivou, Nestlé Waters će povećati sadržaj reciklirane PET ambalaže na 35 odsto do 2025. godine. Iako Nestlé podržava održivu upotrebu sve vode, važno je shvatiti da kompanija koristi veoma malo slatkovodnih resursa. Na svetskom nivou, Nestlé koristi samo 0,005% godišnje od ukupnog procenjenog povlačenja slatke vode, dok Nestlé Waters koristi samo 0,0008%.
Na Svetski dan voda, Nestlé želi da podigne svest o odgovornom i održivom korišćenju voda, kao i da učvrsti svoju poziciju kao odgovorna kompanija, koja ulaže značajne resurse i veliki napor da se prema ovom vrednom resursu ponaša pažljivo i da obezbedi sigurnost za buduće generacije.
Ako se površno posmatra, biti odgovoran prema životnoj sredini i ostvarivati profit izgleda nemoguće. Međutim, mnoge studije, među kojima i jedna koju je objavila Dojče banka 2019. godine, govore da je to moguće i ostvarivo. Primer je kompanija Nestlé, privržena ciljevima za očuvanje životne sredine i resursa.
Možda će vas zanimati i:
Da li znate šta je ugljenični otisak?
: Saznajte kako je nastao termin ugljenični otisak i koliko pojedinci zaista mogu da utiču na ukupne emisije.
pročitajte članak
Rešenja zasnovana na prirodi: Kako mogu da nam pomognu da zaustavimo klimatske promene?
: Osim što rešenja zasnovana na prirodi mogu biti dugoročna i efkiasna za globalne izazove, ona donose višestruku dobit.
pročitajte članak
(Promo)