Prvi put otkrivena voda na svetloj strani Meseca

Istorisjko otkriće potvrdila je NASA na svom Twitter profilu.

Prvi put otkrivena voda na svetloj strani Meseca Foto: Shutterstock

Godinama su naučnici radili na otkrivanju vode na Mesecu.

Prethodna saznanja govorila su da na Mesecu ima vode, najčešće u formi leda, u delovima kratera koji su u stalnoj tami koji dospeva na površinu Meseca impaktima asteroida, kometa i meteorita, ali i procesom implantacije vodonika, odnosno bombardovanjem minerala regolita protonima iz Sunčevog vetra.

Dve nove studije objavljene u časopisu Nature Astronomy potvrđuju da se voda može naći po celoj mesečevoj površini.

Poslednja potvrda o postojanju vode na strani Meseca koja je obasjana suncem stigla je juče od strane NASA koja je na svom Twitter profilu objavila veliku vest.

Ovo otkriće potvrđeno je uz pomoć Nasine Stratosferske opservatorije za infracrvenu astronomiju (SOFIA).

Pol Herc, koji ge govorio ispred Nase, potvrdio je da je reč o dostignuću koje otkriva na koji način se voda distribuira i nije limitirana na hladna zasenjena mesta u blizini polova.

SOFIJA je otkrila molekule vode (H2O) u krateru Klavius, jednom od najvećih kratera vidljivih sa Zemlje, smeštenom na Mesečevoj južnoj hemisferi.

Prethodna posmatranja Mesečeve površine otkrila su neki oblik vodonika, ali nisu uspela da naprave razliku između vode i njenog bliskog hemijskog srodnika, hidroksila (ON), piše Sputnik.