Napravljen prvi optički snimak egzoplanete udaljene 63 svetlosne godine od Sunčevog sistema Foto: Shutterstock

Tim naučnika sa Instituta za astronomiju Maks Plank uspeo je da dobije prvu direktnu potvrdu ranije otkrivene egzoplanete. Otkrili su je metodom merenja radijalne brzine.

Koristeći instrument "GRAVITY" na, najnaprednijem na svetu, VLT teleskopu u Čileu, astronomi su primetili slab odsjaj planete van Sunčevog sistema koju su nazvali "Beta Pictoris c". Ovo je prvi optički snimak egzoplanete koja je od Zemlje udaljena 63 svetlosne godine.

"Beta Pictoris c", druga je planeta otkrivena u tom sistemu.

"Ovo je prva direktna potvrda planete otkrivene metodom radijalne brzine", rekao je Silvestre Lakur, vođa programa za posmatranje "ExoGRAVITY“, a prenosi Sputnik. Vodeći naučnik projekta, Frenk Ajzenhauer dodao je da tim sa ovog Instituta tek počinje da istražuje zapanjujuće nove svetove, od supermasivne crne rupe u centru naše galaksije do planeta izvan Sunčevog sistema.

"Beta Pictoris" sistem se nalazi na oko 63,4 svetlosne godine od Sunčevog sistema. Do sada su samo dve planete otkrivene u ovom mladom sistemu - prva je otkrivena i fotografisana 2008. godine i nazvana je "Beta Pictoris b". Druga, "Beta Pictoris c", otkriven je u drugoj polovini 2019. godine, a sada je napravljen njen jedinstven optički snimak.