Priroda izbliza: Zavirite u smrtonosnu zamku mravljeg lava (VIDEO)

U pesku je napravio levkasto udubljenje, u njega ušao, prekrio se peskom, i čeka. Tim putem nailazi nesrećni mrav - dolazi do udubljenja i počinje da gubi tlo pod nogama.

Priroda izbliza: Zavirite u smrtonosnu zamku mravljeg lava (VIDEO) Foto: Profimedia

Zamka mravljeg lava je jednostavna, pravljenjem levkastog udubljenja stvorilo se klizište. Maravu se izmiče pesak pod nogama, a mravlji lav ga sa dna udubljenja još posipa peskom i na taj način mu ubrzava put ka svojim čeljustima. I gotovo, mrav je nestao ispod peska.

Kako to životni ciklus nalaže, ovaj mrežokrilac možda je predator dok vreba ispod peska, ali čim izađe na površinu, i sam će postati obrok za neku pticu.

Mravlji lav je mrežokrilac koji pripada rodu Myrmeleon iz porodice Myrmeleonidae. Karakteristični su za suva i polusuva područja, gde naseljavaju otvorene šume, žbunasta, travna i peskovita staništa. Rasprostranjeni su u Severnoj Americi i Evropi.

Larva snažnih čeljusti lovi tako što čeka skrivena u dnu levka dubine 6 do 7 centimetara. Odrasli mravlji lavovi na prvi pogled podsećaju na vilinske konjice - sličnih su dimenzija (dužine krila 10-70 mm) i vitkog abdomena. Ovakav način lova omogućava mravljim lavovima da sačuvaju energiju u sušnim područjima i tako dugo opstanu bez hrane.

Kao i drugi mrežokrilci, imaju tri larvena stupnja, dok dužina larvenog razvića zavisi od temperature i dostupne hrane. Prezimljavaju kao larve, a ulutkavaju se u zemljištu na leto i jesen.