Kuće na mesecu? Naučnici tvrde da su napravili "svemirske cigle"

Naučnici Indijskog instituta za nauku u saradnji sa kolegama iz Indijske organizacije za istraživanje svemira proizveli su, kako tvrde, "svemirske cigle".

Kuće na mesecu? Naučnici tvrde da su napravili "svemirske cigle" Foto: Shutterstock

Indijski naučnici tvrde da su napravili posebne cigle za gradnju na Mesecu koje bi omogućile podizanje objekata na ovom prirodnom satelitu. Kuća na mesecu imala bi za cilj boravak zbog detaljnog istraživanja. Cigle su, prema njihovim rečima, napravljene od materijala koji simuliše Mesečevu površinu, a materijale su pravili na temelju uzorka koje je NASA prikupila tokom svoje misije, piše RT.

Ovaj izum, prema pisanju tamošnjih medija, omogući će gradnju objekata na Mesecu, uključujući i gradnju zgrada koje zahtevaju upotrebu sredstava nađenih na površini ovog satelita.

Prema rečima ovih naučnika, cigle su napravljene od veštački proizvedenog materijala tako da 99,6 posto odgovara karakteristikama uzoraka koje je NASA prikupila prilikom Apollo misije.

Ovim su tamošnji naučnici pokazali da žele da idu ukorak sa svetskim silama u osvajanju Meseca, a početkom januara službenici Indijske organizacije za istraživanje svemira izjavili su da će ove godine organizovati svoju treću misiju na Mesec.

Još jedan deo indijskog ambicioznog programa za istraživanje svemira jeste misija Gaganyaan, prilikom koje će u svemir biti poslati ljudi, a koja se planira za 2022. godinu. Četiri člana posade već su izabrana i biće obučavana u Rusiji.

Izvor: Index.hr