Istraživači su klasifikovali novu vrstu letećeg dinosaurusa, pošto su analizirali fosile prikupljene iz kamenoloma u Libanu.

Godina letećih dinosaurusa: Naučnici otkrili još jedan fosil drevnih letača, drugi ove godine Foto: Shutterstock

Smatra se da su fosili stari više od 95 miliona godina i da potiču od pterosaurusa. Novootkriveni pterosaurus, nazvan je Mimodactylus libanensis i smatra se da je živeo na prostoru između Evrope, severa Afrike i jugoistočne Azije, piše dailymail.co.uk, a prenosi RTS.

„Raznolikost ovih drevnih životinja bila je mnogo veća nego što smo ikada mogli da pretpostavimo. Verovatno su bile mnogo raznovrsnije nego što ćemo ti ikada moći da potvrdimo iz fosila“, izjavio je paleontolog Univerziteta u Alberti, Majkl Кoldvel za phis.org.

U Francuskoj pronađena kost dinosaurusa teška pola tone

Nova otkrića sugerišu da je moglo da postoji onoliko različitih vrsta pterosaurusa, koliko danas postoji vrsta ptica.

Fosil pterosaurusa iz Libana daje novi uvid u život letećeg dinosaurusa, koji je imao raspona krila od oko deset metara i težio je čak 250 kilograma. Fosili su inače otkriveni pre više od 15 godina, ali bile su potrebne godine da ih istraživači u potpunosti analiziraju. Oni se trenutno čuvaju u Muzeju mineralogije na Univerzitetu Sent Džozef u Bejrutu, a analiza je rađena u saradnji sa istraživačima sa Univerziteta Alberta i brazilskog Nacionalnog muzeja u Rio de Žaneiru.

Pterosaurusi su bili prvi kičmenjaci za koje se znalo da su razvili sposobnost za let. Njihovi ostaci otkrivaju se širom sveta, i sa nizom jedinstvenih ali i različitih karakteristika. Jedan broj fosila pterosaurusa pronađen je u Кvinslandu u Australiji sa oštrim očnjacima, zbog čega su istraživači zaključili da je bio glavni predator u tom regionu.

Otkrivena nova vrsta letećih dinosaurusa

Prošle godine su istraživači u Juti pronašli dokaze o još jednoj novoj vrsti pterosaurusa, a uКanzasu su pronađeni ostaci praistorijske ajkule za koju se veruje da je jedan od prirodnih predatora pterosaurusa. Naučnici veruju da su te drevne ajkule iskakale iz vode i napadale pterosauruse, kada su se iz vazduha približavali površini okeana dok su lovili ribu.