Šta je opasnije po Zemlju - kometa ili magnetna energija?

Zemlja se suočava sa katastrofom - oslabljen je njen štit i načeti magnetni polovi, upozoravaju naučnici.

Šta je opasnije po Zemlju - kometa ili magnetna energija? Foto: Shutterstock

Zemlja ima prirodni štit koji je štiti od Sunčevih erupcija, a zove se magnetosfera. Međutim, polovi Zemlje u stalnom su pokretu, a, zauzvrat, slabe prirodni štit planete.

Solarne oluje događaju se kada se magnetna energija nakupi u okviru Sunca, a zatim se ispusti. Kada je oluja "otpuštena", magnetna energija može da "puca" prema Zemlji sa elektronima koji putuju milionima kilometara na sat.

Naučnici smatraju da su ljudi "drastično nespremni" za solarne oluje, koje se dešavaju jednom u 11 godina, a na Zemlji i ređe.

Džozef Pelton, bivši dekan na Međunarodnom svemirskom univerzitetu, napisao je u članku u časopisu "Rum" da je "tokom poslednjih pola veka svet konačno saznao da veliki asteroid ili udar kometa može stvoriti haos i propast na planetarnom nivou".

Ipak, većina ljudi i dalje ne razume da mnogo veća opasnost vreba od "onesposobljavanja Zemljine električne rešetke, tj. od uništenja ključnih satelitskih sistema za komunikaciju, navigaciju i odbranu".

"Vreme je da oni koji vode naše svemirske agencije razmotre kakve tehnologije mogu osmisliti da spase Zemlju i ljudsku vrstu", poručuje on.

Pelton upozorava naučnu javnost da je vreme da kosmičke agencije počnu da obavljaju svoju istinsku misiju - da spasavaju Zemlju.