Student biologije otkrio lobanju dinosaurusa staru 65 miliona godina

Zaljubljenik u dinosauruse od malih nogu, Harison Djuran je tokom arheološke ekspedicije uspeo da ostvari svoj dečački san i bude zaslužan za otkriće lobanje triceratopsa, najpoznatijeg dinosaurusa iz grupe ceratopsida koja potiče iz perioda gornje krede od pre 65 miliona godina.

Student biologije otkrio lobanju dinosaurusa staru 65 miliona godina Foto; Youtube printscreen

Student biologije Univerziteta u Kaliforniji, Harison Djuran učestvovao je u ekspediciji paleontološkog iskopavanja profesora Majkla Kjelanda, profesora biologije na državnom Univerzitetu „Mejvil" iz Severne Dakote, koji predvodi neprofitnu organizaciju „Fosilni bageri", specijalizovanu za ovakvu vrstu istraživanja.

Djuran je lobanju pronašao u oblast Hel Krik, području poznatom po velikim nalazištima fosila iz doba krede. Triceratops je, inače, bio div među svojim srodnicima. Na glavi je imao tri roga po čemu je i dobio ime „Trorogi“.

Lobanja dinosaurusa, koju su Kjeland i Djuran nazvali „Elis“, biće pripremljena za izlaganje posle konzervatorskih radova. Srećni pronalazač bi voleo da model lobanje bude izložen i na njegovom fakultetu, gde uskoro završava studije biologije.

Presrećni student tvrdi da je bio fasciniran ovim divovskim stvorenjima izgubljenih svetova otkad zna za sebe. Još kao student prve godine biologije počeo je da pohađa kurs o istoriji dinosaurusa.

Djuran planira da nastavi doktorske studije biologije i učešće na ekspedicijama svog mentora, profesora Kjelanda. Želja mu je da njihova misija podigne svest javnosti o značaju paleontologije i značaju očuvanja paleontoloških otkrića.

Izvor: RTS