Večera za celu porodicu: Jaje od najveće ptice poznate nauci (VIDEO)

Jaje ove ptice dovoljna je večera za čitavu porodicu, i to za više dana.

Večera za celu porodicu: Jaje od najveće ptice poznate nauci (VIDEO) Foto; Youtube printscreen

Veći od australijskog kazuara, emua, pa i noja - „Ptica slon” bila je visoka skoro 3 metra. 2018. godine zvanično je proglašena za najveću pticu poznatu nauci. Iako su ovi ptičiji giganti odavno izumrli, iza sebe su ostavili zapažene retke osobine.

Slovačka Najveće uskršnje jaje

Sačuvana jaja ptica slonova uglavnom su dugačka oko 30 cm i dovoljno velika da u njih stane oko 160 kokošjih jaja. Uprkos tome što su fosilizovane relikvije, veruje se da ta jaja potiču iz 10. veka, neposredno pre nego što su ove ptice izumrle prema proceni naučnika.

Pročitajte i Muškarca usmrtila najopasnija ptica na svetu, veliki kazuar

Lokalno stanovništvo sa Madagaskara je, dok su bili pod francuskom okupacijom, govorilo o velikoj ptici koja je živela na udaljenim delovima ostrva i polagala jaja na mestima koja su za lovce bila zabranjena. Priče o pticama slonovima poznate su turistima duže nego naučnicima. Čak je i Marko Polo čuo o džinovskim pticama od drugih avanturista.

Slonovske ptice gospodarile su nenaseljenim područjima Madagaskara. Veruje se da su izumrle zbog naseljavanja ljudi. Postoji i malo dokaza o tome da su ljudi lovili ovako velike ptice, s obzirom na to koliko bi mogla da koštaju njihova jaja. Od samo jednog jajeta mogla je da se napravi večera (koja bi potrajala nekoliko dana) za čitavu porodicu. I sama ljuska je bila vredna kao posuda ili „bure” za čuvanje ruma.

Kada su istraživači pokrčili ostrvske šume u 19. veku, otkrili su ova džinovska jaja i potpuno se zaljubili u njih - odmah zatim osvanula su u postavkama muzeja širom sveta, a nekoliko njih je očuvano nepolupano.

Saznajte Otkud slike australijskih kakadua u Evropi u 13. veku?

Naučnici iz Društva Nešnel Džiografika uspeli su čak i da snime pomoću rendgena jedno od očuvanih jaja, kako bi otkrili da li se unutar ljuske krije skelet mlade jedinke ptice slona.

Neka od jaja su čak samostalno dospela do Australije, veruje se da ih je okean do tamo preneo, što bi značilo da su preživela put dugačak blizu 6 500 kilometara.

Pogledajte šta vas očekuje u majskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.