Stručnjaci srušili 6 najčešćih mitova o hrani

Da li su zelene paprike otrovne? Gubi li vaš organizam previše tečnosti ako pijete kafu? U koje doba dana je najbolje jesti? Poplava mitova o zdravoj ishrani zbunjuje mnoge među nama. Evo šta o šest popularnih uverenja kažu nemački stručnjaci.

Stručnjaci srušili 6 najčešćih mitova o hrani Foto: Shutterstock

Članovi nemačkog Udruženja za ishranu (DGE) kažu da bi prema mnogim mitovima o ishrani trebalo imati zdravu dozu skepticizma, kao i nastojati ustanoviti ima li u njima i zrnce istine.

Mit: Crni hleb je uvek zdraviji od belog?

Među proizvodima od žitarica, poput hleba, rezanaca, pirinča i brašna najzdraviji su oni od punog zrna, kaže Silke Restemejer iz DGE-a. 

"Namirnice od celog zrna garantuju vam puno duži osećaj sitosti, a istovremeno sadrže više hranljivih materija od proizvoda od belog brašna". 

Ipak, važno je istaći da nije baš svaka vrsta crnog hleba ili onog sa semenkama napravljena od celog zrna. "Neke vrste hleba smeđu boju dobijaju zahvaljujući ekstraktu slada koji se u njega dodaje, a u nekim vrstama hleba od semenki ima samo semenki suncokreta.

Mit: Zelene paprike su otrovne

Nezrele papričice sadrže solanin. "Reč je o otrovu koji biljku štiti od štetočina", objašnjava Harald Sajc iz DGE-a. Kada konzumiraju previše zelenih papričica neke osobe mogu da osete simptome poput blaže glavobolje ili boli u želucu. Međutim, odrasla osoba morala bi da pojede jako veliku količinu zelenih papričica da bi joj se javili ozbiljni zdravstveni problemi.

Mit: Kafa je dijuretik pa njeno ispijanje utiče na gubitak previše tečnosti

"Nije štetno uz šoljicu kafe popiti i čašu obične vode, ali nije neophodno potrebno", kaže Restemejer. Kafa, poput ostalih napitaka spada u dnevnu količinu tečnosti koja je potrebna vašem organizmu. 

Mit: Zamrznuto povrće može da se čuva 'zauvek' 

"Zamrzavanje namirnica odličan je način da se neke vrste hrane dugoročno očuvaju", kaže Restemejer. Kad se hrana čuva na minus 18 stepeni većina hranjivih materija, ukusa, ali i izgled, ostaju netaknuti.

Ipak s vremenom dolazi do razgradnje namirnica, što znači da duboko smrznuta hrana u jednom trenutku više nema dobar ukus. Savet: "Na ambalaži upišite datum kada ste zamrznuli namirnice, sadržaj i količinu, pa ćete tačno znati koliko je stara."

Mit: Ako jedete kasno uveče ugojićete se

"Ako svakodnevno jedete hranu bogatu kalorijama dobićete na težini. Ako u organizam unosite premalo kalorija, gubićete na težini", jednostavno je pojasnila nutricionistkinja Monika Bišof. Za osobe koji spadaju u grupu ljudi s normalnom težinom irelevantno je u koje vreme jedu. "Ali ako osoba želi da izgubi na težini, bilo bi uputno da pokuša da prestane da jede pre spavanja ili noću", kaže Bišof i dodaje da je nekim osobama jednostavnije da preskoče obrok u večernjim satima nego tokom dana.

Mit: Digestivi posle jela pospešuju probavu

Lepo je završiti obrok malom čašicom likera ili rakije, ali to vašoj probavi neće pomoći, kaže Restemejer. Alkohol, naime, podstiče proizvodnju želudačne kiseline, a ona stimuliše nastanak enzima koji pomaže u probavi belančevina. Digestiv, odnosno alkohol loše utiče na prekomernu osetljivost želudačnih nerava.

Digestivi ne pomažu u procesu varenja masne hrane, dodaje Restemeer. Najčešće se alkohol u probavnom sistemu preradi puno brže od masti.

Izvor: N1.hr



bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...