5 neverovatnih stvari koje se dešavaju na drugim planetama

Bilo da je u pitanju kiša kamenja, vetar koji je sedam puta brži od zvuka ili čak mnogućnost letenja na nekim mestima, ovo su definitivno najzanimljivija mesta u našem čudnom univerzumu.

5 neverovatnih stvari koje se dešavaju na drugim planetama Foto: Shutterstock

Na našoj planeti se dešavaju mnoge stvari, ali, na sreću, još uvek postoji puno toga što je teško zamisliti. Ipak, to ne znači da je nemoguće na nekom drugom mestu u univerzumu...

1. Dva sunca

U jednoj od najpoznatijih scena čuvene naučno fantastične sage “Ratovi zvezda“, Luk Skajvoker na svojoj rodnoj planeti Tatuin stoji zagledan u horizont na kome se nalaze dva sunca. Ipak, to nije samo naučnafantastika. Planeta Kepler–16b orbitira oko dva velika sunca, pa biste na njoj imali zaista neverovatno iskustvo, jer bi za vama uvek išle dve senke.

Pogledajte i Naša čudnovata planeta: 7 neverovatnih stvari koje niste znali o Zemlji

2. Okeani duboki nekoliko stotina kilometara

Ono što planetu GJ121–4b čini drugačijom od ostalih je to što je ona skoro u potpunosti prekrivena vodom, a najdublja tačka njene vodene površine je oko 100 kilometara, za razliku od Zemlje čija najdublja tačka okeana, Marijanski rov, na dubini od tek 11 kilometara.

Saznajte i Kako je voda dospela na Zemlju?

3. Kiša kamenja

Baš kao i na našoj planeti, tako i na planeti Corot - 7b pada kiša, međutim malo drugačija od naše. Naime, s obzirom da je temperatura na planeti prilično visoka, kamenje isparava i u atmosferi se akumulira u kamene oblake koji potom proizvode kamenu kišu.

Pogledajte i Kiša "morskih plodova": Hobotnice i škampi prekrili grad u Kini (FOTO)

4. Surovi vremenski uslovi

Na planeti HD189773-b vetrovi su brži gotovo sedam puta od zvuka što znači da je vreme na ovoj planeti neverovatno surovo. Međutim, ono što je interesantno je to da na ovoj planeti pada staklena kiša i to vodoravno.

Saznajte i Da li je vreme poludelo?

5. Gasovita mora i reke

Saturnov satelit Titan ima temperaturu od -179 stepeni i na svojoj površini ima vodu. Međutim, voda je toliko tvrda da je kao kamen. Zbog niske temeprature, gasovi poput metana postaju tečni, pa su jezera, mora i reke na ovakvim planetama od sličnih gasova.