Prvi put u istoriji: Na Mesecu proklijalo seme pamuka! (FOTO)

Iz semenki pamuka, koje je kineska misija ponela na Mesec, proklijale su i nikle prve biljčice, prenela je Kineska nacionalna svemirska agencija, prenosi BBC.

Prvi put u istoriji: Na Mesecu proklijalo seme pamuka! (FOTO) Foto: EPA/Chongqing University Handout

Semenke je zasadila misija Chang'e-4 i to je prvi put da je bilo kakva biološka materija izrasla na Mesecu, a događaj se smatra značajnim korakom za dugoročno istraživanje svemira.

Već smo uzgojili biljke u svemiru, na Međunarodnoj svemirskoj stanici, ali nikada do sada to nismo učinili na našem prirodnom satelitu.

Pogledajte i Naučne događaje koji su obeležili 2018. godinu

Sposobnost i iskustvo uzgoja biljaka na Mesecu značajni su za sve druge projekte dugoročnih svemirskih misija, kao što je putovanje na Mars koje bi trajalo oko dve i po godine. To bi značilo da bi astronauti mogli koristiti hranu iz vlastitog uzgoja u svemiru, smanjujući time potrebu da se vrate na Zemlju i ponovo se snabdeli namirnicama.

Pogledajte i Prve fotografije sa tamne strane Meseca (FOTO)

Kineski državni mediji objavili su u utorak da su iz semenki pamuka nikle prve biljčice.

Saznajte i Šta bi se dogodilo kada bi Mesec odjednom nestao? (VIDEO)

Zvanilni glasnik vladajuće Komunističke stranke Kine, Narodni dnevnik, objavio je na Tviteru i prve fotografije izdanaka i napisao da je to "bio prvi biološki eksperiment čovečanstva na Mesecu".

Pogledajte šta vas očekuje u novembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.