Naučnici otkrili kako su građene kineske piramide

Nova studija koja istražuje više od 40 takozvanih "kineskih piramida" izgrađenih nakon poznatog pogrebnog kompleksa prvog imperatora u zemlji, utvrdila je da neke piramide nisu usmerene ka stranama sveta, kako se očekivalo. Umesto toga, čini se da pravac piramida odsupa od pravca severa u to vreme, a svaka piramida to radi na svoj način.

Naučnici otkrili kako su građene kineske piramide Foto: Shutterstock

Tokom životnog veka Zemlje, osa naše planete se polako menjala, što je uzrokovalo i promenu nebeskih tela. Iako se Severni pol sada skoro podudara sa Severnjačom, ovo nije bio slučaj pre mnogo godina, kada su mauzoleji izgrađeni.

Prema novoj studiji, drevni kineski astronomi su bili svesni kretanja Zemljine ose. Istraživači tvrde da su graditelji usmerili svoj rad prema Severnjači, koja će se poravnati sa pravcem Severnog pola mnogo godina kasnije.

Kroz satelitske snimke i istraživanja na terenu, studija je otkrila dve "porodice" spomenika u severozapadnom regionu Kine blizu grada Ćian, duž reke Vei. U više od 40 grobnica, svaka zakopana ispod masivnog brda, članovi dinastija Han u Sung su sahranili careve i neke članove kraljevskih porodica.

Saznajte i Da li je Kineski zid jedina ljudska tvorevina koja se vidi iz svemira?

Istraživači kažu da su ovakve sahrane inspirisane grobnicom prvog cara Kine Ćina, koja je čuvena po ratnicima od terakote.

Studija, koja dolazi kao deo većeg istraživanja astronomije i feng šuija u drevnim kineskim imperijalističkim grobovima, utvrdila je da se jedan tip spomenika usklađuje sa severom, jugom, istokom i zapadom. To je trebalo i očekivati, rekao je tim istraživača, s obzirom na verovanje kineskih careva da je njihova vlast dirketko podarena sa nebesa. Ali poravnanje sa Severnjačom je bilo pravo iznenađenje.

Pogledajte i Tajne veličanstvenih majanskih piramida

Prema timu, druga porodica spomenika odstupa zapadno od severa, gledajući prema strukturi. Eksperti dodaju da ovo nije nikakva greška, jer u to vreme severni nebeski stub nije odgovarao nijednoj zvezdi, ali u budućnosti će se približiti Severnjači.

Istraživači kažu da se razdaljina u stepenima koja je delila Severni pol od Severnjače u to vreme podudara sa odstupanjem kod kineskih piramida.