Vesti

Na koji način kockarnice podstiču ljude da im "svojevoljno" ostave sav svoj novac?

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju
AUTOR: Anđela Mrđa

Opšte je poznato da nagrađivanje utiče na donošenje odluka, a ovo pravilo odnosi se kako na životinje tako i na ljude. Poznato je takođe i da se klasičnim uslovljavanjem životinje mogu navesti na rizično ponašanje.

Nedavno su, u časopisu Journal of Neuroscience, Ketrin Vinstenli, Marija Čerkasova i njihov tim stručnjaka, objavili rezultate istraživanja o tome da li senzorno uslovljavanje, u vidu svetla i muzike, podstiče donošenje rizičnijih i neizvesnijih odluka kod ljudi.

Otkrijte i: Kako nam nauka može pomoći da pobedimo zavisnost?

Najbolje mesto za ovakvo istraživanje bio je kazino: 131 volonter, 53 muškarca i 78 žena, odigrao je igru dva puta – jednom za slot-mašinama bez muzike i treperavog svetla i drugi put uz zvuke zveckanja novca i slike zlatnih kovanica pred sobom.

U oba slučaja ponuđena su im dva džekpota, jedan veći i jedan manji. Takođe, kod većeg zgoditka verovatnoća za dobitak bila je manja, i obrnuto.

Saznajte i: Kako droge utiču na mozak?

Ustanovljeno je da je pažnja ispitanika za mašinama sa muzikom i slikama bila rastrzanija te su se u ovom slučaju volonteri više usredsredili na muziku i slike, a manje na verovatnoću dobitka, što je za posledicu imalo lakše preuzimanje većeg rizika dok su ispitanici za mašinama bez zvuka i slike racionalnije odlučivali, fokusirajući se na realne šanse za dobitak.

Istraživači smatraju da je njihova studija potvrdila da „nagrade“ u vidu audio-vizuelnih podsticaja mogu motivisati ljude na donošenje rizičnih odluka.

Izvor: elementarium.cpn.rs

Inicijalizacija u toku...
Pogledajte šta vas očekuje u decembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.