Drevne grobnice i ruševine piramide pronađene u Meksiku

Građevinski radovi u istočnom delu Meksika otkrili su ostatke drevnog naselja i ruševine piramida. Veruje se da su ostaci stari oko 2000 godina....

Drevne grobnice i ruševine piramide pronađene u Meksiku Foto: Nacionalni institut za antropologiju i istoriju

Prema podacima iz Nacionalnog instituta za antropologiju i istoriju (INAH), na lokalitetu u gradu Jaltipan, u jugoistočnom delu Verakruza, arheolozi su, takođe, pronašli i glinene figurice, perle od žada, ogledala i ostatke životinja.

"Za sada je poznat samo broj ljudskih skeleta. Procenjuje se da ih ima 30, a od toga su dva pripadaju deci", objasnio je arheolog Alfredo Delgado u saopštenju INAH-a.

Istraživači navode da su uz ljudske skelete pronalazili i ostatke jelenskih rogova, kosti pasa, kojota, jelena, riba i ptica. Veruje se da su životinje sahranjivali zajedno sa ljudima kao verne pratioce kroz podzemlje.

Takođe, postoje dokazi da su stanovnici grada Jaltipan bili kolekcionari fosila. Među brojnim praistorijskim ostacima, pronađeni su zubi izumrlog tipa megalodon ajkule.

Sve što je pronađeno u gradu Jaltipan, predstavlja mnogo više od jedne kulture. Pojedine figurice i zid od cigala izgledaju kao da datiraju iz civilizacije Maja, dok grnčarija izgleda kao da datira iz dnevnog grada Teotihuacan.

"Analize će nam pomoći da utvrdimo da li je grad Jaltipan bio multikulturalan grad, kao i to da li su stanovnici bili istog genetskog tipa", rekao je Delgado.

Piramida koja se nalazi na brdu, u blizini grobnica, napravljena je od kamenih ploča i visoka je 12 metara. Piramida izgleda u kao da je građena stilu Maja ili onih na lokalitetu El Tahin stilu, naveli su istraživači.

Istraživački tim je takođe otkrio da cigle u gradu Jaltipanu liče na one koje se nalaze u Komakalku, gradu Maja, koji se nalazi na udaljenosti od 120 kilometara.

Izvor: LiveScience