Jeste li znali da visok nivo stresa može da smanji vaš mozak?

Nova studija pokazuje da je povišen nivo kortizola (hormona koji je povezan sa stresom) kod ljudi srednjih godina povezan sa manjom zapreminom mozga. Ove osobe takođe imaju tendenciju da lošije odrade kognitivne i testove pamćenja.

Jeste li znali da visok nivo stresa može da smanji vaš mozak? Foto: Shutterstock

Tim istraživača je prikupio podatke od 2.231 učesnika, od kojih su 2.018 odradili magnetnu rezonancu kako bi im se izmerila zapremina mozga. Učesnicima, koji su bili u svojim četrdesetim i pedesetim godinama, je izmeren nivo kortizola ujutru pre doručka. Tim je takođe uključio faktore kao što su godine, pol, telesnu masu i da li su učesnici pušači. Sve u svemu, ljudi sa višim nivoom kortizola su povezani sa lošijom strukturom mozga.

Saznajte i:  Kako vaše telo reaguje na stres?

Interesantna činjenica o studiji je da, iako su posledice u uzajamnoj vezi sa nivoom kortizola, istraživači nisu uvideli nikakve simptome demencije.

Naučnici su takođe proverili da li je viši nivo kortizola povezan sa APOE4, genetskim faktorom rizika koji je odgovoran za dobijanje Alchajmerove bolesti i koji je povezan sa kardiovaskularnim probelmima. Ipak, tim nije pronašao vezu između nivoa kortizola i genetskog faktora.

Otkrijte i:  Zašto je ljudski mozak jedini toliko narastao?

Naravno, ova studija je tražila povezanost, a ne uzrok. Međutim, istraživači napominju da je važno da lekari paze na nivo kortizola kod pacijenata i da ih savetuju da umanje stres tako što bi spavali dovoljno i umereno vežbali.