Vesti

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju
AUTOR: V. N.

U još jednom incidentu trgovine životinjama, nestalo je 123 mladih džinovkih kornjača iz objekta za razmnožavanje na ostrvima Galapagos.

"Svih 123 kornjača su ukradene odjednom. To je bila krađa", kaže lokalni političar Vašington Peredes. "Kornjače su bile tamo. Ako neko želi da dođe usred noći i ukrade ih, to može vrlo lako da uradi", dodaje Peredes, objašnjavajući da objekat Isla Izabela nema mnogo sigurnosnih mera.

Pogledajte i kako je 3D štampač spasao život pothranjenoj kornjači.

Vulkanska ostrva arhipelaga Galapagos, koji je udaljen 906 kilometara od obala Ekvadora, su dom mnogim endemskim oraganizmima, uključujući nekoliko vrsta, ili podvrsta džinovske kornjače. Od 15 vrsta džinovskih kornjača - koliko se procenjuje da je živelo kada su ljudi prvi put došli na ostrva u kasnom 16. veku - četiri vrste se smatraju izumrlim, a ostale su označene kao ugrožene, ili kritično ugrožene.

Saznajte i  kako bi izgledao svet bez kornjača

Ukradeni mladunci su pripadali vrstama Chelonoidis vicina i Chelonoidis guntheri. Chelonoidis guntheri, poznatija kao kornjača Siera Negra, je pronađena na ostrvu Izabela u blizini vulkana Siera Negra. Chelonoidis vicina, poznata kao pećinska kornjača, nalazi se na istom ostrvu, uglavnom u blizini vulkana Kero Azul. Zbog sličnosti ovih kornjača, mnogi istraživači su predložili grupisanje u jednu vrstu.

Pokrenuta je istraga, a počinioci mogu da se suoče sa deset godina zatvora. Ranije ove godine, 26 kornjača, koliko je ukradeno sa jednog od ostrva arhipelaga i prokrijumčareno u Peru, vraćeno je nazad nepovređeno.

Pogledajte šta vas očekuje u oktobarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.