Ujedinjene nacije su prepuručile masovno uvođenje insekata u ljudsku ishranu. Insekti su bogati proteinima, prirodna su hrana i ne koštaju mnogo. Naučnici iz Brazila su već napravili hleb sa brašnom bubašvaba. Da li biste vi probali ovako nešto?

Moguće rešenje za oskudicu hrane: Da li biste probali hleb sa bubašvabama? (VIDEO) Foto: YouTube/printscreen

Naučnici su razvili ovaj recept kao moguće rešenje za oskudicu hrane. Zbog porasta populacije, zemlja će se u bliskoj budućnosti suočiti sa nedostatkom životinjskih proteina.

Prema Ujedinjenim nacijama, oko 9,7 milijardi ljudi će šetati Zemljom do 2050. godine.

Istraživači iz Brazila su koristili vrstu bubašvabe koja originalno potiče iz severne Afrike. Često je koriste, kao živu hranu, vlasnici egzotičnih kućnih ljubimaca kao što su tarantule i gušteri. Ova vrsta se razmnožava lako i brzo u zatočeništvu.

Saznajte i Kako Kina planira da nahrani 1,4 milijarde rastućih apetita

Bubašvabe su odabrane za brašno iz dva glavna razloga: osim bogatog izvora proteina (70 odsto u svom sastavu, više od 50 odsto nego u crvenom mesu), bubašvabe postoje već milionima godina - i za to vreme su sačuvale svoje genetske karakteristike i nakon evolucionog procesa.

„Kad su već toliko izdržale na planeti, moraju da imaju nešto što je stvarno dobro", objašnjava inženjerka hrane Andresa Janzen iz Federalnog univerziteta u Rio Grandeu u južnom Brazilu.

Otkrijte i Hoće li ova hrana uskoro nestati?

Sa kolegom inženjerom Lauren Menegon, Janzen je proizvodila brašno od dehidriranih bubašvaba, koje košta oko 51 dolara po kilogramu. Insekti su mleveni u laboratoriji. U receptu za hleb, samo 10 odsto je brašno insekata - ostalo je pšenica. Ali to je bilo dovoljno za stvaranje iznenađujućeg rezultata.

„Brašno sa bubašvabama je povećalo sadržaj proteina u hlebu za 133 odsto", rekla je Andresa.

Verovali ili ne, ove tvrdnje ipak nisu mitovi: 5 neobičnih zanimljivosti o hrani

Poređenja radi, 100 grama domaćeg tradicionalnog hleba ima 9,7 grama protein, dok hleb od bubašvaba ima 22,6 grama.

„Takođe smo smanjili količinu masti u receptu za 68 odsto", dodaju istraživači.

Izvor: bbc.com

Pogledajte šta vas očekuje u novembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.