Naučnici otkrili kako da suzbijaju HIV virus

U svetu raste broj zaraženih HIV virusom koji koriste lekove, ali oni moraju da poštuju stroga pravila kako bi bili u dobrom zdravstvenom stanju i da lekove uzimaju do kraja života. Naučnici su sada otkrili način da mesecima suzbijaju HIV virus u telu pacijenta.

Naučnici otkrili kako da suzbijaju HIV virus Foto: Shutterstock

Američki naučnici otkrili su način da mesecima suzbijaju HIV virus u telu pacijenta koristeći duple doze antitela, koje mogu da unesu potpune promene u način lečenja te bolesti, prenosi agencija AFP.

U svetu raste broj zaraženih HIV koji koriste lekove, ali oni moraju da poštuju stroga pravila kako bi bili u dobrom zdravstvenom stanju i da lekove uzimaju do kraja života.

Pogledajte i Samo jedna osoba u istoriji je izlečena od HIV-a! Kako?

Istraživači ističu da kombinacija dva proteina, poznata po svom protivefektu na HIV, može da suzbije taj virus do 30 dana u telu pacijenta, a to daje nadu da je moguže razviti tretman zaraženih HIV koji ne podrazumeva svakodnevno uzimanje lekova, navodi AFP. Bezbedan, pouzdan tretman antitelima mogao bi da otvori nove mogućnosti za pacijente koji žive sa HIV virusom, ocenio je direktor Nacionalnog instituta za alergije i zarazne bolesti u Merilendu Entoni Fauci.

On je zaključio da tretman antitelima predstavlja prvi korak u razvoju novih vidova lečenja.

Saznajte i Iz kog grada je HIV počeo da se širi svetom?

Istraživači ističu da prvi rezultati tretmana antitelima obećavaju, ali je potrebno još ispitivanja kako bi se povećalo vreme u kome su antitela aktivna u suzbijanju HIV virusa.

Prema procenama UN, 1,8 miliona ljudi je u 2017. zaraženo HIV virusom, a 940.000 je umrlo od te bolesti.