Vesti

NASA lansirala novi toplotni štit, pogodan za odlazak na Mars

Foto: EPA/NASA

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju
AUTOR: Tanjug

Američka Nacionalna vazduhoplovna i kosmička administracija (NASA) lansirala je i testirala u sredu novi toplotni štit, nalik na kišobran, koji otvara vrata za slanje ljudi na Mars.

Novom tehnologijom pod nazivom ADEPT, štit — koji oblikom podseća na sklopljeni kišobran — smešta se u manje rakete, čime se u kosmosu omogućuje zaštita većih tereta dok ulaze u Zemljinu atomsferu, rekao je Brendon Dmit, glavni istraživač NASA na tom projektu, prenosi Rojters.

ADEPT, lansiran suborbitalnom raketom, testiran je u kosmičkoj luci u južnom Novom Meksiku.

Raspoređen je između 100 i 120 kilometara pre nego što se otvorio i uspešno vratio na Zemlju. Oblik omogućuje novom štitu da zaštiti veće površine u poređenju sa toplotnim štitovima koji se trenutno koriste, a time omogućuje i slanje složenijih misija na druge planete.

Pogledajte i Naučnici konačno utvrdili zašto nema života na Marsu

"Šire gledano, mogao bi se koristiti za nešto tako veliko kao što su ljudska istraživanja Marsa, ili možda sletanje čoveka na Mars", rekao je Smit britanskoj agenciji na lansirnoj platformi Spejsport Amerika u Novom Meksiku.

Prema Smitovim rečima, toplotni štitovi su obično krute strukture, ali ovaj se može sklopiti i razviti u kosmosu, što omogućuje da se prevaziđu prisile vezane za veličinu tipičnog lansirnog vozila koje je dugačko i usko.

Novi štit se može upotrebiti i za izvođenje eksperimenata u gornjoj Zemljinoj atmosferi i istraživanje Venere, dodao je Smit.

NASA se priprema za slanje novog robotičkog vozila na Mars 2020, a ljudske astronaute namerava da na tu planetu pošalje 2033. godine.

Pogledajte i Noći na Crvenoj planeti: Snežne oluje na Marsu

Robotičko vozilo će tražiti ranije znake života na Marsu i primeniće tehnologiju koja bi mogla da pomogne astronautima da tamo prežive.

Pre nego što NASA može da pošalje ljude na Mars, moraće da tamo pošalje mnogo tovara i novi toplotni štit bi mogao da joj u tome pomogne, napomenuo je Smit. Novi sistem se može koristiti i u kapsulama s posadom da bi štitio astronaute.

Inače, cilj slanja ljudi na Mars postavljen je 2010. godine, za vreme administracije tadašnjeg predsednika SAD Baraka Obame, a potvrdio ga je aktuelni predsednik Donald Tramp prošlog decembra.

Pogledajte šta vas očekuje u novembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.