Šta se dešava sa mozgom tokom obavljanja komplikovanih zadataka?

Ljudski mozak je popriličo komplikovan organ koji nastavlja da nas iznenađuje. Naučnici su saznali nešto više o ograničenjima ljudskog mozga i zašto ponekad ignorišemo stvari oko nas kada smo skoncentrisani na određeni zadatak.

Šta se dešava sa mozgom tokom obavljanja komplikovanih zadataka? Foto: Shutterstock

Poslednjih godina, istraživači sa Univerzitetskog Koledža u Londonu su razvili nov način skeniranja mozga. Ova metoda je iskorišćena kako bi pokazala da kada se mozak uključi u obavljanje komplikovanog zadatka, njegove ćelije u osnovi rade punim kapacitetom, tako da počinjemo da ignorišemo stvari koje se dešavaju oko nas.

Nova tehnika skeniranja mozga, pod nazivom funkcionalna bliska infracrvena spektorskopija (fNIRS), meri aktivnost određenih enzima u mitohodnrijama neurona. Mitohondrije su pogoni ćelija, tako da sa merenjem enzima, tim može pratiti nivo aktivnosti.

Pogledajte i Ako uživate u muzici, evo šta bi trebalo da znate o svom mozgu

Koristeći ovu metodu, istraživači su pratili promene aktivnosti mozga za vreme testa pažnje. Od učesnika je zatraženo da odrade vizuelni test koji je podrazumevao posmatranje određenih boja i oblika, a u nekom trenutku bi se sa strane ekrana pojavio kockasti šablon.

U lakšim zadacima pojavljivanje kosckastog šablona je imalo dejstva. Ćelije mozga povezane sa perifernim vidom su postale više aktivne. Međutim, u težim zadacima, uočeno je mnogo manje značajnog dejstva.

Ovo nije prva studija koja pokazuje da je fokusiranje na više stvari izuzetno teško za većinu ljudi, kao i to da obavljanje više stvari istovremeno može imati negativan uticaj na učinak. Koliko je lak, ili težak zadatak koji obavljamo, utiče na to koliko pridajemo pažnje našem okruženju.

Izvor: iflscience.com