Uskoro nova misija: NASA otkrila kada će ljudi ponovo hodati po Mesecu

Američka svemirska agencija NASA priprema nove misije na Mesec, koje uključuju novu raketu za modul sa ljudskom posadom, kao i tri faze u novom osvajanju ovog Zemljinog satelita.

Uskoro nova misija: NASA otkrila kada će ljudi ponovo hodati po Mesecu Foto: Profimedia

NASA najavljuje početak priprema za novu misiju u okviru koje će astronauti prvo posetiti novu bazu smeštenu u orbiti Meseca.

Prema procjeni NASA, potrebno je dostići nekoliko tehnoloških ciljeva pre nego što ljudska noga opet kroči na prašnjavu površinu Meseca.

Prvi korak uključuje izgradnju i usavršavanje letelica kojima će se putovati prema Mesecu.

Pogledajte i Astronauti objašnjavaju: Zašto niko nije sleteo na Mesec više od 45 godina?

NASA želi da dovrši projekat specijalne super velike rakete "spejs lanč sistem", potrebne za transport većih modula poput onog za posadu.

Ta letelica omogućiće tri misije. Prva uključuje lansiranje letelice bez posade koja će obići Mesec i vratiti se na Zemlju, a naziv joj je "EM-1".

Druga misija "EM-2" povešće na put ljudsku posadu, dok bi tek treća omogućila let do svemirske stanice "Gejtvej", smeštene u orbiti Meseca.

Ta stanica služiće kao odredište za sve naučne i komercijalne misije na Mesec, zahvaljujući univerzalnom sistemu za usidrenje, kao i nizu tehnoloških rešenja koja će olakšati analizu uzoraka sa površine Meseca, navode naučni portali.

Vodimo vas na Mesec: Neverovatan 4K video prikazuje zapanjujuće detalje Zemljinog satelita (VIDEO)

NASA upozorava da pre slanja ljudske posade mora razviti tehnologije "koje mogu, ali i ne moraju, proraditi iz prve".

Upravo zbog toga rok od deset godina smatraju veoma optimističnim.

NASA planira i gradnju letelice kojom će posadu moći bez poteškoća i spustiti i podići sa Mesečeve površine. Ova tehnologija ima vrlo veliku važnost s obzirom na to da je ključna za preživljavanje posade.

Otkrijte i Kako je moguće da Mesec sija?

NASA planira i kampanju sletanja na Mesec kada će kontaktirati privatne kompanije sa kojima će izgraditi male robotske sisteme za istraživanje Meseca, te ih tek nakon toga zameniti ili unaprediti ljudskim.

Stručnjaci tvrde da misije koje uključuju ljudsku posadu neće krenuti ka Mesecu pre 2026. godine.