Vesti

Nebeski spektakl: Za vikend nas očekuje jedan od najlepših i najatraktivnijih pljuskova meteora

Foto: Shutterstock

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Meteorske kiše su jedna od najpopularnijih astronomskih pojava, a predstojećeg vikenda očekuje nas možda i najlepša - meteorska kiša Perseida.

Suze Sv. Lavrentija, odnosno Perseidi, jedan od najlepših i najatraktivnijih pljuskova meteora, ove će godine svoj maksimum imati u noći između 12. i 13. avgusta, a predviđa se prosečna aktivnost od 60 do 70 meteora na sat.

Uslovi za posmatranje ovog događaja biće odlični, posebno od ponoći do zore.

Pogledajte i Meteorska kiša Perseida: Veličanstven pogled na nebo iznad naše planete

Ovaj meteorski roj u srednjem veku je bio poznatiji kao Suze Svetog Lavrentija, koji je mučen 10. avgusta 258. godine, baš u vreme kada je nebo bilo okupano zvezdama.

Perseidi su meteorski roj kojima je radijant (polazna tačka iz koje se šire) u sazvežđu Perseju, a zapaža se od 25. jula do 20. avgusta svake godine, s najvećom učestalošću 12. avgusta kada se može pojaviti i 80 meteora na sat.

Radi se o meteorima koji su zapravo svemirske krhotine koje velikim brzinama udaraju u Zemljinu atmosferu. Tada se na nebu pojavljuju svetli tragovi.

Većina delova je manja od zrna peska, pa ih zbog toga jako mali broj dospe do tla. Ostaci koji su dovoljno veliki da prežive pad nazivaju se meteoritima.

Pogledajte šta vas očekuje julskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.