Šta bi se dogodilo kada bismo na Zemlju doneli delić Sunca? (VIDEO)

Naučno popularni Jutjub kanal Kurzgesagt pozabavio se pitanjem "Šta bi se dogodilo kada biste na Zemlju preneli delić Sunca, veličine prosečne porodične kuće?".

Šta bi se dogodilo kada bismo na Zemlju doneli delić Sunca? (VIDEO) Foto: Shutterstock

Ukratko - svi bismo nestali. Ali, sve zavisi o kom je "deliću" reč.

Hromosfera je niži sloj Sunčeve atmosfere. Proteže se iznad fotosfere do visine od oko 2.000 kilometara, ali je niže temperature i znatno je ređa.

Otkrijte i Koje je boje Sunce?

Prividnu površinu Sunca nazivamo još i fotosferom. Temperatura je oko 5.800 Kelvina (oko 5.526 stepeni po Celzijusovoj skali). Vrući gas izvire iz unutrašnjosti na površinu, zbog čega nam se čini da površina ima granulastu (zrnastu) strukturu. Granule su razmerama oko 1.000 kilometara i u stalnom su pokretu (poput vrenja vode), a vreme trajanja im je nekoliko minuta.

Saznajte i Zašto nestaju sunčeve pege?

Iznad jezgra se nalazi zona zračenja, otprilike od 25 do 70 odsto Sunčevog poluprečnika od središta. U toj zoni nije dovoljna temperatura da se stvori nuklearna fuzija, pa se toplota prenosi zračenjem ka spoljašnjim slojevima. U toj zoni nema konvekcije ili mešanja plazme, a temperature se kreću od 7.000.000 do 2.000.000 Kelvina na spoljašnjem delu.

Da li ste znali i da Sunce nije najveće u našem solarnom sistemu

Do četvrtine poluprečnika Sunca prostire se jezgro, područje visoke temperature, oko 15,6 miliona K i pritiska 1.016 Pa. U takvim uslovima odvija se nuklearna fuzija vodonika u helijum. Spajanjem četiri protona (jezgra atoma vodonika) nastaje jedno jezgro atoma helijuma (dva protona i dva neutrona), pri čemu se oslobađaju subatomske čestice (neutroni) i energija u obliku gama zračenja.

Pogledajte i Da li će Sunce početi da izlazi na zapadu?

U ovom zanimljivom videu pogledajte šta bi se dogodilo kada bismo na Zemlju preneli svaki od tih delova Sunca. Drugim rečima, evo kako biste poginuli.

Izvor: Dnevno.hr