U Siriji otkriven vojni kompleks star 4000 godina (FOTO)

Vojni kompleks star 4.000 godina koji obuhvata utvrđenja, kule i zidine sa kojih se komuniciralo svetlosnim znakovima, otkriven je u Siriji zahvaljujući analizi satelitskih snimka ekipe francuskih i sirijskih istraživača.

U Siriji otkriven vojni kompleks star 4000 godina (FOTO) Foto: Profimedia

Radovi koje su vodili laboratorija Arheorient iz Liona i Opšta uprava za spomenike i muzeje iz Sirije objavljeni su u časopisu Paleorient.

"Ovo je prvi put da je otkriven sistem utvrđenja takvih razmjera. Kompleks prati teren u najvišem dielu stepe u srednjoj Siriji i u srednjem bronzanom dobu (2.000 godina pre Hrista) štitio je velika naselja i najatraktivnija zemljišta", rekla je autorka Mari-Odil Ruser, naučnica u Francuskom centru za znanstveno istraživanje (CNRS).

Pogledajte i Jesu li klimatske promene uzrokovale rat u Siriji?

Francusko-sirijska ekipa istraživala je područje istočno od Hame od 7.000 kvadratnih kilometara koje nije bilo stalno nastanjeno. "Ovo 'virtualno' istraživanje dopunjuje terensko" koje se sprovodilo od 1995. do 2002. i u 2010, dakle pre izbijanja rata.

Uvrđenja su bila izgrađena od velikih neklesanih bazaltnih gromada, sa zidovima visokim i širokim nekoliko metara.

"Svako utvrđenje je bilo postavljeno tako da može vizualno komunicirati s drugima pomoću svetlosnih znakova (vatra noću) i dima, poput Indijanaca, kako bi se informacije mogle brzo preneti do velikih središta moći", dodala je naučnica.