Vesti

Foto: Profimedia

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Planeta Zemlja sve je više izložena veštačkom svetlu, a taj fenomen pojačan je upotrebom nove tehnologije kao što su su LED svetiljke, naveli su istraživači u analizi o rastućem "svetlosnom zagađenju" koje može da ugrozi zdravlje ljudi, životinja i biljke.

Osvetljenje planete povećano je u kvantitetu i intezitetu za oko dva odsto godišnje od 2012. do 2016. godine, navodi se u istraživanju objavljenom u časopisu Science Advances.

Veštačko osvetljenje prisutno je svuda u svetu a u nekim područjima koja su ranije imala manje svetla sada se beleži veliki skok u osvetljenju, navodi se u studiji koja je prva takve vrste i bavi se efektima osvetljenja LED svetiljkama koje troše manje struje od običnih sijalica.

Pogledajte i Pogled na predivno nebo koje nam je ukralo svetlosno zagađenje (VIDEO)

Stručnjaci su naveli da su LED sijalice koje proizvode istu kolličinu svetlosti, ali s manje struje dovele do smanjenja troškova gradova za uličnu rasvetu, ali je to uticalo s druge strane sa više osvetljenja.

Naučnici su upozorili da svetlost tokom noći može da poremeti biološki sat, odnosno san kod ljudi, čime se povećava opasnost od depresije, dijabetesa ili raka.

Osvetljenje takođe može da ugrozi biljni i životinjski svet, a kod biljaka može da spreči mirovanje koje je neophodno da se prevaziđe zima i ponovi cvetanje u proleće.

Izvor: Beta

Pogledajte šta vas očekuje u oktobarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.