Svemirska stanica "Tiangong-1", teška 8,5, tona ubrzava svoj nekontrolisani pad, a njen kontakt sa Zemljinim tlom bi trebalo da se dogodi za nekoliko meseci.

Pad se očekuje za nekoliko meseci: Kineska svemirska stanica nekontrolisano juri ka Zemlji Foto: Shutterstock

Kako navodi britanski Gardijan, "Tiangong" (u prevodu Rajska palata) poslata je u Zemljinu orbitu 2011. godine. Stanica je korišćena za misije sa posadom i bez nje, a u istoriju je ušla kao mesto prve svemirske misije jedne žene astronauta iz Kine.

Vlada u Pekingu je prošle godine saopštila da je komunikacija i kontrola nad stanicom izgubljena i da će se ona srušiti na Zemlju. "Tiangong" je proteklih nedelja počeo da ulazi u gušće delove atmosfere, zbog čega je njegov pad dobio na ubrzanju.

Iznenađujuće otkriće na Marsu: Isušeno korito jezera krije tragove života od pre nekoliko milijardi godina?

Računa se da će veći deo stanice sagoreti u atmosferi, ali će, prema rečima astrofizičara Džonatana Mekdauela, njegovi delovi teški i do 100 kilograma ipak pasti na Zemlju.

Kineska svemirska agencija je obavestila Ujedinjene nacije da će se "Tiangong-1" srušiti u periodu između oktobra 2017. i aprila 2018. godine. Šanse da će njegovi ostaci nekoga povrediti ili ubiti su male, ali se Peking obavezao da obavesti UN kada pad konačno počne.

Pogledajte i Najstariji dokaz života na Zemlji: Naučnici pronašli fosil star skoro četiri milijarde godina

Mekdauel, međutim, kaže da će teško moći da se odredi tačno vreme i lokacija pada, čak i nekoliko dana pre njegovog početka. On smatra da, u najboljem slučaju, može biti reč o samo nekoliko sati.

Izvor: B92