Nova istraživanja: Rak dojke povezan sa bakterijskim disbalansom

Naučnici sa klinike Klivlend otkrili su razlike u bakterijskom sastavu tkiva dojke kod zdravih žena u odnosu na žene koje imaju kancer, a njihova saznanja mogla bi da pomognu u borbi protiv ove opake bolesti.

Nova istraživanja: Rak dojke povezan sa bakterijskim disbalansom Foto: Profimedia

Istraživački tim klinike Klivlend je po prvi put otkrio da zdravo tkivo dojke sadrži više bakterijskih vrsta Methylobacterium, a to bi moglo dosta da pomogne u borbi protiv ove opake bolesti.

Bakterije koje žive u ljudskom telu, poznate kao mikrobiomi, uzrokuju mnoge bolesti. Većina istraživanja do sada ispitivala je crevne mikrobiome, odnosno bakterije u digestivnom traktu.

Pročitajte i 7 ranih simptoma raka pankreasa: „Tihi ubica“ koji odnosi više života nego rak dojke

Međutim, istraživači već dugo sumnjaju da “mikrobiom” postoji u tkivu dojke i da igra značajnu ulogu u nastanku raka, a istraživači sa Klivlend klinike su sada oldučili da to provere. Oni su proučavali razliku u bakterijskom sastavu zdravog tkiva dojke i tkiva dojke sa karcinomom.

Pročitajte i Kako golubovi mogu da prepoznaju rak dojke kod ljudi

U studiji je učestvovalo skoro 80 pacijentkinja koje su prošle mastektomiju, a osim tkiva, naučnici su ispitivali i njihov urin.

Saznajte i Zašto slonovi retko umiru od raka?

Pored nalaza da zdravo tkivo sadrži više bakterijskih vrsti Methylobacterium, tim je otkrio i da uzorci urina kod pacijentkinja sadrže gram-pozitivne bakterije, uključujući Stafilokoke i Aktinomikoze, ali su potrebna dalja istraživanja koja bi pokazala da li ove bakterije imaju veze sa rakom dojke.

Pogledajte šta vas očekuje u novembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.